Luxusní odnož Nissanu, společnost Infiniti, asi každý z vás zná. Na domácím trhu proto Nissan zavedly 2015 uvedl omlazený sedan Fuga.
Ten je v Evropě známý jako Infiniti Q70 a co vlastně facelift přináší? Fuga má novou přední masku s mřížkou chladiče, která je lemována LED světlomety a LED diodami pro denní svícení. Sedan má také další chromované lišty, změněné kryty zpětných zrcátek s integrovanými blinkry a nová hliníková kola p rozměru 18 palců. Vzadu se pro změnu nachází upravený zadní nárazník a zadní světla s technikou LED.
Změny uvnitř kabiny jsou poměrně omezené, v podstatě zde přibylo jen vetší množství zvukové izolace, přepracovaná odkládací schránka a lepší zadní sedadla. Fuga je již v prodeji a je otázkou času, kdy se dostane i k nám do Evropy. Pod kapotou omlazené Fugy se ocitly hned tři motory:
- 2,5 litrový motor V6 s výkonem 225 koní a 258 Nm točivého momentu
- 3.7-litrový motor V6 s výkonem 333 koní a 363 Nm točivého momentu
- 3,5-litrový hybridní motor V6 s kombinovaným maximálním výkonem 364 koní
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?