Luxusní odnož Nissanu, společnost Infiniti, asi každý z vás zná. Na domácím trhu proto Nissan zavedly 2015 uvedl omlazený sedan Fuga.
Ten je v Evropě známý jako Infiniti Q70 a co vlastně facelift přináší? Fuga má novou přední masku s mřížkou chladiče, která je lemována LED světlomety a LED diodami pro denní svícení. Sedan má také další chromované lišty, změněné kryty zpětných zrcátek s integrovanými blinkry a nová hliníková kola p rozměru 18 palců. Vzadu se pro změnu nachází upravený zadní nárazník a zadní světla s technikou LED.
Změny uvnitř kabiny jsou poměrně omezené, v podstatě zde přibylo jen vetší množství zvukové izolace, přepracovaná odkládací schránka a lepší zadní sedadla. Fuga je již v prodeji a je otázkou času, kdy se dostane i k nám do Evropy. Pod kapotou omlazené Fugy se ocitly hned tři motory:
- 2,5 litrový motor V6 s výkonem 225 koní a 258 Nm točivého momentu
- 3.7-litrový motor V6 s výkonem 333 koní a 363 Nm točivého momentu
- 3,5-litrový hybridní motor V6 s kombinovaným maximálním výkonem 364 koní
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?