Podle aktuálně dostupných zpráv by měla výroba sedanu Avensis skončit v roce 2018, takže ji defacto postihl stejný osud, jako konkurenční Hondu Accord, která evropské trhy opustí na konci letošního roku.
Jelikož se Toyota nehodlá zabývat vývojem nové generace Avensisu, připravila si dlouho době vyvíjený facelift. Ta zahrnuje vylepšenou výbavu, novou paletu barev karoserie a pár nových designů litých kol. U omlazeného Avensisu jsou vidět nové přední světlomety, přední nárazník a kapota. Změnami prošla i záď a údajně je podstatně vylepšený i podvozek a pod kapotou časem očekávejme pár nových motorů.
Počítat tedy můžeme hlavně s novým 1,6litrovým dieselem D-4D, jehož vývoj mělo na starosti německé BMW. Oproti tomu postarší agregáty o objemu 1.8 a 2.2 litru nevyhovují emisní normě Euro 6 a tak je otázkou, zda je Toyota na dobro vyřadí z nabídky.
Modernizace se samozřejmě dotkla i kabiny, kdy inženýři Toyoty zapracovali na větším poholí posádky. Nutností byla instalace kvalitnějších materiálů, nový design palubní desky a vůz rovněž dostane technologi Toyota Safety Sense. Ta obsahuje autonomní brzdový systém a adaptivní tempomat.
Světovou premiéru si omlazený Avensis odbude na autosalonu v Ženevě, do prodeje jej pak Toyota vpustí letos v létě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.