Podle aktuálně dostupných zpráv by měla výroba sedanu Avensis skončit v roce 2018, takže ji defacto postihl stejný osud, jako konkurenční Hondu Accord, která evropské trhy opustí na konci letošního roku.
Jelikož se Toyota nehodlá zabývat vývojem nové generace Avensisu, připravila si dlouho době vyvíjený facelift. Ta zahrnuje vylepšenou výbavu, novou paletu barev karoserie a pár nových designů litých kol. U omlazeného Avensisu jsou vidět nové přední světlomety, přední nárazník a kapota. Změnami prošla i záď a údajně je podstatně vylepšený i podvozek a pod kapotou časem očekávejme pár nových motorů.
Počítat tedy můžeme hlavně s novým 1,6litrovým dieselem D-4D, jehož vývoj mělo na starosti německé BMW. Oproti tomu postarší agregáty o objemu 1.8 a 2.2 litru nevyhovují emisní normě Euro 6 a tak je otázkou, zda je Toyota na dobro vyřadí z nabídky.
Modernizace se samozřejmě dotkla i kabiny, kdy inženýři Toyoty zapracovali na větším poholí posádky. Nutností byla instalace kvalitnějších materiálů, nový design palubní desky a vůz rovněž dostane technologi Toyota Safety Sense. Ta obsahuje autonomní brzdový systém a adaptivní tempomat.
Světovou premiéru si omlazený Avensis odbude na autosalonu v Ženevě, do prodeje jej pak Toyota vpustí letos v létě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.