Podle aktuálně dostupných zpráv by měla výroba sedanu Avensis skončit v roce 2018, takže ji defacto postihl stejný osud, jako konkurenční Hondu Accord, která evropské trhy opustí na konci letošního roku.
Jelikož se Toyota nehodlá zabývat vývojem nové generace Avensisu, připravila si dlouho době vyvíjený facelift. Ta zahrnuje vylepšenou výbavu, novou paletu barev karoserie a pár nových designů litých kol. U omlazeného Avensisu jsou vidět nové přední světlomety, přední nárazník a kapota. Změnami prošla i záď a údajně je podstatně vylepšený i podvozek a pod kapotou časem očekávejme pár nových motorů.
Počítat tedy můžeme hlavně s novým 1,6litrovým dieselem D-4D, jehož vývoj mělo na starosti německé BMW. Oproti tomu postarší agregáty o objemu 1.8 a 2.2 litru nevyhovují emisní normě Euro 6 a tak je otázkou, zda je Toyota na dobro vyřadí z nabídky.
Modernizace se samozřejmě dotkla i kabiny, kdy inženýři Toyoty zapracovali na větším poholí posádky. Nutností byla instalace kvalitnějších materiálů, nový design palubní desky a vůz rovněž dostane technologi Toyota Safety Sense. Ta obsahuje autonomní brzdový systém a adaptivní tempomat.
Světovou premiéru si omlazený Avensis odbude na autosalonu v Ženevě, do prodeje jej pak Toyota vpustí letos v létě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?