Zdroje blízké Audi prozradili pro britský magazín Top Gear, že současná druhá generace velkého SUV Q7 nakonec obdrží i verzi RS.
Podrobnosti o tom, co bude pohánět vysoce výkonnou Q7 zatím nejsou k dispozici, ale předpokládá se, že Audi spíše využije výkonný turbodiesel než benzínový motor. Pokud se opravdu dostane pod kapotu diesel, rozhodně nečekejte nic podobného ve stylu Q7 V12 TDI. Ta je na dnešní poměry příliš těžká a "nevýkonná". Když už mluvíme o hmotnosti, nová Q7 shodila na váze 325 kg ve srovnání s jeho předchůdcem.
Vůz bude soupeřit s ostrým BMW X5 M a Mercedesem GLS 63 AMG, takže to Audi Q7 RS nebude mít ani trošku lehké. Dle dosavadních informací se předpokládá, že na trh se ostrá verze dostane za dva nebo tři roky. Krom silnějšího motoru se taktéž pochlubí vylepšeným podvozkem, silnějšími brzdami a agresivním body kitem.
I když se hovoří o tom, že Q7 RS dostane výhradně naftovou jednotku, spekulace nevylučují ani možnost nasazení benzínového motoru. Mohlo by se jedna o osmiválec o objemu 4,0 litru ze současné Audi RS6 Avant a RS7 Sportback. Pokud by se tak stalo, zcela jistě motor nabídne větší výkon, než je současných 560 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.