Německé Porsche oficiálně představilo nejlepší verzi malého Caymanu s přízviskem GT4. Živě se sice ukáže až na autosalonu v Ženevě, ale již dnes vám přinášíme první technické informace.
Porsche Cayman GT4 má agresivní přední nárazník s předním splitterem a jinou mřížkou chladiče. Při pohledu dozadu můžeme vidět větší zadní spoiler a obrovské pevné zadní křídlo. Model má také duální sportovní výfukový systém a o 30mm sniženou světlou výšku podvozku. O bezpečné zastavení v jakékoliv situaci se pro změnu postarají vysoce výkonné brzdy z modelu 911 GT3. Kabina je u nejsportovnějšího provedení vybavena sedadly čalouněnými kůží a Alcantarou, Alcantaru nese i sportovní volant a opěrky loktů ve dveřích.
To nejdůležitější však leží pod kapotou, kde je usazen 3,8-litrový šestiválec o výkonu 385 koní. Ten je napojen na šestistupňovou manuální převodovku a vůz díky tomu dovede zrychlit z 0-100 km/h za skvělých 4,4 sekundy. Koho by zajímala maximální rychlost, nečekejte žádné omezovače, ostrý Cayman se zastaví až na hodnotě 295 km / h. Kromě toho se Porsche pochlubilo, že model zvládl zajet slavný Nürburgring Nordschleife za 7 minut a 40 sekund.
Ostrý Cayman GT4 může být vybaven i celou řadou doplňků, jako jsou uhlíkovo keramické brzdy, sedačkami vyztuženými uhlíkovými vlákny nebo paketem Sport Chrono Package. Nejnovější Cayman GT4 je v současné době již možné objednávat a německý ceník říká, že základní verze přijde na 85,779 Eur.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?