K dnešními dni víme, jak bude vypadat další generace nejostřejší Corsy v nabídce. Ta ponese opět označení OPC a její vzhled rozhodně nezklamal.
Technické specifikace zatím nejsou úplně k dispozici, ale již dříve jsme slyšeli spekulace, že by ostrý hatchback měl dostat čtyřválcový 1,6 litrový přeplňovaný benzínový motor s výkonem 210 koní. Výkon bude směřován na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Opel vynechal z plánů středovou koncovku výfuku a rovněž neinstalovala boční otvory v zadním nárazníku.
Nová Corsa OPC je mnohem rychlejší, než dosavadní Corsa OPC v ultra edici Nürburgring Edition. To zároveň znamená, že zrychlení z 0 na 100 km/h potrvá nejdéle 6,8 sekundy a v rozletu se malý prcek zastaví až někde u rychlosti 230 km / h. Mezi zajímavosti patří, že nový model se má nabízet i s diferenciálem s omezeným prokluzem. Světová premiéra je naplánována na ženevský autosalon, takže již brzy se dočkáme více informací.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.