Nissan připravil pro jednu speciální zimní akci v Laponsku upravený Juke Nismo RS. Místo kol dostal pásy a výkonný turbo motor a o tom, jak dobrá kombinace to je, vypovídá přiložené video.
Vůz na videu je jediný kus na světě a je založen na verzi s pohonem všech kol. Pod kapotou je turbem dopovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru DIG-T o výkonu 218 koní a 280 Nm. Juke Nismo RSnow ale není tak rychlý jako jeho běžný silniční sourozenec, díky pásům se jeho maximální r rychlost zastaví na hodnotě 100 km/h.
Ve srovnání se standardním Juke Nismo RS je sněžná verze vybavena mírně upraveným předním a zadním nárazníkem, to aby se do podběhů vešly rozměrné pásy. Přeprogramován je i pohon všech kol firmou American Track Truck.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.