Poslední zprávy naznačují, že příchod malé Panamery, je opět ve hře.
Porsche před měsícem rozhodlo o tom, že případného konkurenta pro Teslu Model S vyvíjet nebude. Přesto není zcela vyloučené, že by vstoupili na trh s novým modelem, který by se zařadil za Panameru.
Dlouho se spekulovalo, o tom, jaké motory nakonec bude mít v nabídce. Nejčastěji se mluvilo o dvou až třech zážehových a jednom až dvou vznětových. Nakonec se mluvilo, právě ve spojitosti s konkurence schopností ve stínu Tesly o elektromotorech a to v čistě elektrické kombinaci, bez konvenčních spalovacích motorů.
Tak jak to tedy bude s tou konkurencí pro Teslu Model S? Nakonec se u Porsche rozhodlo opustit od konvenčních spalovacích motorů, protože tím pádem by malá Panamera měla dosti těžký vstup na již tak přeplněný trh. Elektromotry jí dají zcela jiné možnosti a to zejména daleko větší potenciál k prodejním úspěchům.
Elektrická baby-panamera zvládne na jedno nabití ujet zhruba 350 a více kilometrů. To je takové nutné minimum, aby byla vůbec schopná konkurovat Tesle. Na délku bude měřit zřejmě něco kolem 4,6 metrů, tudíž bude o podstatný kus kratší nežli Model S. Příchod se očekává v roce 2018 nebo 2019.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.