Anketa Auto roku 2015 v České republice zná od včera svého vítěze. Do finální pětky nejlepších se probojovala i nová Škoda Fabia, která získala první místo.
Jednalo se v pořadí o 21. ročník ankety Auto roku a stejně jako loni se v závěrečné pětce objevili výrobci Škoda, Mazda a Mercedes-Benz. Ke včerejšku se však do finále probojoval i Volkswagen Passat a Ford Mondeo.
Pořádání ankety dostal na starost Klub motoristických novinářů ve spolupráci s Klubem motoristických publicistů, Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu. O vítězi rozhodovala porota složena z 42 motoristických novinářů, kteří vybírali z 31 automobilů. Každému z finálových vozů se mohlo udělit maximálně deset bodů a o tom, kolik kdo dostal bodů, to se podívejte v přiložené tabulce.
Pořadí Model Počet bodů 1. Škoda Fabia 317 2. Volkswagen Passat 244 3. Mercedes-Benz C 195 4. Mazda 3 167 5. Ford Mondeo 102
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.