Poprvé v historii si budeme moct oficiálně v Evropě koupit nový Mustang. Ten navíc před pár dny oznámil svou cenu i pro český trh, která je v základu 880 tisíc korun.
Nový Mustang si můžete koupit se dvěma motorizacemi, první verzí je Mustang se čtyřválcovým 2.3litrovým motorem EcoBoost o výkonu 231 kW. Komu by to nestačilo, může sáhnout po silnějším provedení s osmiválcem 5.0 Ti-VCT o výkonu 307 kW. Pro Evropu tak pro změnu z nabídky vypadl šestiválcový motor, který lze dostat do Mustanga jen USA.
Do prodeje jsou obě karosářské varianty (fastback a otevřený convertible) a s motorem lze na přání spárovat šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku. Jak bylo v úvodu zmíněno, za základní verzi s motorem 2.3 EcoBoost zaplatí český zájemce 880 tisíc, provedení 5.0 Ti-VCT V8 vás pak vyjde na 1 005 000 korun.
Co se týče výbavy, ve standardu se toho objevilo víc než dost. Počítat můžete s 19" litými koly, bixenonovými předními světlomety a LED zadními světly, zadním difuzorem nebo koženým čalouněním. Chybět nebude taktéž dvouzónová automatická klimatizace, audiosystém s devíti reproduktory a systém SYNC 2 s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce osm palců.
Důležitá zpráva nakonec, ne všichni dealeři Fordu budou nový Mustang nabízet, pro Českou republiku jsou vybrány prodejny AMB Ořech v Praze a Auto In v Pardubicích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?