Loni nám francouzský Peugeot představil prozatimní vrcholovou verzi řady 308, která nese označení GT. Teď je dostupné video, které ukazuje prvek výbavy, jenž někoho z vás asi nepotěší.
Letos v březnu se objeví ještě silnější verze 308 GTi, který nabídne vysoký výkon a skvělý zvuk motoru. O zvuku motoru u slabší 308 GT se asi povedou ode dneška diskuze, protože přiložené video a i samotná automobilka prozradila, že vůz dostane falešný zvuk motoru.
Vůz totiž dostane do série paket Driver Sport Pack, který nabídne i tlačítko Sport. To po stisknutí aktivuje sportovní režim, díky čemuž se stane hodně věcí. Palubní budíky se přebarví do červené barvy, zobrazí se ukazatel aktuálního točivého momentu, tlaku turbodmychadla, ztuhne posilovač řízení, přiostří se odezva plynového pedálu a.... zapne se falešný zvuk motoru. O tom, zda je to dobře či špatně, to necháme na vás, ale poslední moderní trendy falešným zvukům motorů přejí.
Pod kapotou zatím nejrychlejšího Peugeotu 308 GT se objeví benzínový motor 1,6 THP s výkonem 205 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Druhou volbou je dvoulitrový čtyřválec BlueHDI o výkonu 180 koní se spotřebou 4 litry na 100 km a automatickou převodovkou s pádly pod volantem. Zákazník navíc dostane možnost zvolit si zda chce verzi hatchback a nebo kombi.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?