Loni nám francouzský Peugeot představil prozatimní vrcholovou verzi řady 308, která nese označení GT. Teď je dostupné video, které ukazuje prvek výbavy, jenž někoho z vás asi nepotěší.
Letos v březnu se objeví ještě silnější verze 308 GTi, který nabídne vysoký výkon a skvělý zvuk motoru. O zvuku motoru u slabší 308 GT se asi povedou ode dneška diskuze, protože přiložené video a i samotná automobilka prozradila, že vůz dostane falešný zvuk motoru.
Vůz totiž dostane do série paket Driver Sport Pack, který nabídne i tlačítko Sport. To po stisknutí aktivuje sportovní režim, díky čemuž se stane hodně věcí. Palubní budíky se přebarví do červené barvy, zobrazí se ukazatel aktuálního točivého momentu, tlaku turbodmychadla, ztuhne posilovač řízení, přiostří se odezva plynového pedálu a.... zapne se falešný zvuk motoru. O tom, zda je to dobře či špatně, to necháme na vás, ale poslední moderní trendy falešným zvukům motorů přejí.
Pod kapotou zatím nejrychlejšího Peugeotu 308 GT se objeví benzínový motor 1,6 THP s výkonem 205 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Druhou volbou je dvoulitrový čtyřválec BlueHDI o výkonu 180 koní se spotřebou 4 litry na 100 km a automatickou převodovkou s pádly pod volantem. Zákazník navíc dostane možnost zvolit si zda chce verzi hatchback a nebo kombi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?