Loni nám francouzský Peugeot představil prozatimní vrcholovou verzi řady 308, která nese označení GT. Teď je dostupné video, které ukazuje prvek výbavy, jenž někoho z vás asi nepotěší.
Letos v březnu se objeví ještě silnější verze 308 GTi, který nabídne vysoký výkon a skvělý zvuk motoru. O zvuku motoru u slabší 308 GT se asi povedou ode dneška diskuze, protože přiložené video a i samotná automobilka prozradila, že vůz dostane falešný zvuk motoru.
Vůz totiž dostane do série paket Driver Sport Pack, který nabídne i tlačítko Sport. To po stisknutí aktivuje sportovní režim, díky čemuž se stane hodně věcí. Palubní budíky se přebarví do červené barvy, zobrazí se ukazatel aktuálního točivého momentu, tlaku turbodmychadla, ztuhne posilovač řízení, přiostří se odezva plynového pedálu a.... zapne se falešný zvuk motoru. O tom, zda je to dobře či špatně, to necháme na vás, ale poslední moderní trendy falešným zvukům motorů přejí.
Pod kapotou zatím nejrychlejšího Peugeotu 308 GT se objeví benzínový motor 1,6 THP s výkonem 205 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Druhou volbou je dvoulitrový čtyřválec BlueHDI o výkonu 180 koní se spotřebou 4 litry na 100 km a automatickou převodovkou s pádly pod volantem. Zákazník navíc dostane možnost zvolit si zda chce verzi hatchback a nebo kombi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.