Faceliftované Porsche Cayenne druhé generace přichází ve své nejsilnější verzi Turbo S.
Design vychází z klasického faceliftovaného Cayenne verze Turbo S zaujme výraznější mříkou chladiče, mohutný spoiler na pátých dveří, nebo dvojící koncovek výfuků.
Pod kapotou pracuje vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru. Ten je přeplňován dvěma turbodmychadly, která jsou nově přímo ve výfukovém potrubí. Motor posílil o 14 kW na výsledných 419 kW, taktéž točivý moment povyskočil nahoru na rovných 800 N.m. to je nárůst o 50 N.m. oproti minulé verzi.
V dynamických disciplínách se mu nevyrovná žádné sériové SUV. Sprint na stovku zvládá Cayenne Turbo S za 4,1 sekundy přičemž se zastaví až na rychlosti 284 km/h. Dokonce se podařilo zajet jedno kolo na Nürburgringu za 7.59,74 min.
Takový kolos není vůbec lehké ubrzdit. Proto byl vybaven kompozitově keramickými brzdovými kotouči o průměru 420 mm, které brzdí desetipíťové třmeny. Zadním brzdám stačí průměr 370 mm a čtyřpísťové třmeny.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?