Faceliftované Porsche Cayenne druhé generace přichází ve své nejsilnější verzi Turbo S.
Design vychází z klasického faceliftovaného Cayenne verze Turbo S zaujme výraznější mříkou chladiče, mohutný spoiler na pátých dveří, nebo dvojící koncovek výfuků.
Pod kapotou pracuje vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru. Ten je přeplňován dvěma turbodmychadly, která jsou nově přímo ve výfukovém potrubí. Motor posílil o 14 kW na výsledných 419 kW, taktéž točivý moment povyskočil nahoru na rovných 800 N.m. to je nárůst o 50 N.m. oproti minulé verzi.
V dynamických disciplínách se mu nevyrovná žádné sériové SUV. Sprint na stovku zvládá Cayenne Turbo S za 4,1 sekundy přičemž se zastaví až na rychlosti 284 km/h. Dokonce se podařilo zajet jedno kolo na Nürburgringu za 7.59,74 min.
Takový kolos není vůbec lehké ubrzdit. Proto byl vybaven kompozitově keramickými brzdovými kotouči o průměru 420 mm, které brzdí desetipíťové třmeny. Zadním brzdám stačí průměr 370 mm a čtyřpísťové třmeny.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?