Faceliftované Porsche Cayenne druhé generace přichází ve své nejsilnější verzi Turbo S.
Design vychází z klasického faceliftovaného Cayenne verze Turbo S zaujme výraznější mříkou chladiče, mohutný spoiler na pátých dveří, nebo dvojící koncovek výfuků.
Pod kapotou pracuje vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru. Ten je přeplňován dvěma turbodmychadly, která jsou nově přímo ve výfukovém potrubí. Motor posílil o 14 kW na výsledných 419 kW, taktéž točivý moment povyskočil nahoru na rovných 800 N.m. to je nárůst o 50 N.m. oproti minulé verzi.
V dynamických disciplínách se mu nevyrovná žádné sériové SUV. Sprint na stovku zvládá Cayenne Turbo S za 4,1 sekundy přičemž se zastaví až na rychlosti 284 km/h. Dokonce se podařilo zajet jedno kolo na Nürburgringu za 7.59,74 min.
Takový kolos není vůbec lehké ubrzdit. Proto byl vybaven kompozitově keramickými brzdovými kotouči o průměru 420 mm, které brzdí desetipíťové třmeny. Zadním brzdám stačí průměr 370 mm a čtyřpísťové třmeny.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?