Ford oficiálně představil Shelby Mustang GT350R na Detroitském autosalonu.
Prezentuje jej jako nejvíce okruhový Mustang pro běžné silnice všech dob. Na trh jej plánuje uvést již během několika měsíců a vsází na jeho největší změny, které mají skalní zákazníci značky a fandové Mustangů patřičně ocenit.
Největšími inovacemi prošla aerodynamika vozu a snižování hmotnosti. V rámci zlepšení obtékání vzduchu kolem vozu a jeho přítlaku se přepracovával celý design. Nově se objevily otvory na kapotě, větrací otvory v blatnících, speciální úpravy na podvozku ke zlepšení chlazení výfukového potrubí a komponentů na zadní nápravě, přitvrdili také v oblasti difuzorů, splitterů a spoilerů.
Mustang je poháněn nejsilnějším atmosférickým motorem, kterým Ford disponuje. Tedy osmiválcem s uspořádání válců do písmena V o objemu 5,2 litru. Agregát vyvíjí výkon přes 500 koní a maximum točivého momentu dosahuje více než 540 N.m. Všechna síla putuje na zadní nápravu s diferenciálem s omezenou svorností. Jedna z technických lahůdek jsou také 19-ti palcová disky z uhlíkových vláken. Ford je tedy první výrobce, který zavádí disky z uhlíkových vláken jako standartní vybavení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.