Ford oficiálně představil Shelby Mustang GT350R na Detroitském autosalonu.
Prezentuje jej jako nejvíce okruhový Mustang pro běžné silnice všech dob. Na trh jej plánuje uvést již během několika měsíců a vsází na jeho největší změny, které mají skalní zákazníci značky a fandové Mustangů patřičně ocenit.
Největšími inovacemi prošla aerodynamika vozu a snižování hmotnosti. V rámci zlepšení obtékání vzduchu kolem vozu a jeho přítlaku se přepracovával celý design. Nově se objevily otvory na kapotě, větrací otvory v blatnících, speciální úpravy na podvozku ke zlepšení chlazení výfukového potrubí a komponentů na zadní nápravě, přitvrdili také v oblasti difuzorů, splitterů a spoilerů.
Mustang je poháněn nejsilnějším atmosférickým motorem, kterým Ford disponuje. Tedy osmiválcem s uspořádání válců do písmena V o objemu 5,2 litru. Agregát vyvíjí výkon přes 500 koní a maximum točivého momentu dosahuje více než 540 N.m. Všechna síla putuje na zadní nápravu s diferenciálem s omezenou svorností. Jedna z technických lahůdek jsou také 19-ti palcová disky z uhlíkových vláken. Ford je tedy první výrobce, který zavádí disky z uhlíkových vláken jako standartní vybavení.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?