Ford oficiálně představil Shelby Mustang GT350R na Detroitském autosalonu.
Prezentuje jej jako nejvíce okruhový Mustang pro běžné silnice všech dob. Na trh jej plánuje uvést již během několika měsíců a vsází na jeho největší změny, které mají skalní zákazníci značky a fandové Mustangů patřičně ocenit.
Největšími inovacemi prošla aerodynamika vozu a snižování hmotnosti. V rámci zlepšení obtékání vzduchu kolem vozu a jeho přítlaku se přepracovával celý design. Nově se objevily otvory na kapotě, větrací otvory v blatnících, speciální úpravy na podvozku ke zlepšení chlazení výfukového potrubí a komponentů na zadní nápravě, přitvrdili také v oblasti difuzorů, splitterů a spoilerů.
Mustang je poháněn nejsilnějším atmosférickým motorem, kterým Ford disponuje. Tedy osmiválcem s uspořádání válců do písmena V o objemu 5,2 litru. Agregát vyvíjí výkon přes 500 koní a maximum točivého momentu dosahuje více než 540 N.m. Všechna síla putuje na zadní nápravu s diferenciálem s omezenou svorností. Jedna z technických lahůdek jsou také 19-ti palcová disky z uhlíkových vláken. Ford je tedy první výrobce, který zavádí disky z uhlíkových vláken jako standartní vybavení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.