V tomto týdnu se Volvo ukázalo s novou variantou sedanu S60 s přízviskem Cross Country a nyní jej X-Tomi design přetvořil do podoby kupé.
S60 Cross Country byl představen před dvěma dny jako zvýšený sedan na světě a jeho premiéra se uskuteční příští týden na autosalonu NAIAS v Detroitu. Dnes vám však přinášíme jeho koncepční kupí verzi, jenž by taky nabízela pohon všech kol a zvýšenou světlou výšku. Virtuální projekt nabízí identický předek a boční profil, jedinou změnou je tak absence druhého páru dveří a oranžová barva karoserie.
Za pár dní představené Volvo S60 Cross Country dostalo zvýšenou světlou výšku o 65 mm a vyjede na 18 nebo 19-palcových litých kolech. Vozidlo s pohonem všech kol AWD dostane pod kapotu jen ty nejsilnější motorizace, tudíž počítejme se zážehovým pětiválcem T5, který na americkém trhu nabídne 250 koní, ovšem v Evropě to bude ještě o 4 koně víc. Evropané také budou moci koupit zvýšenou S60ku s naftovými motory D4 o objemu 2.0-litru a 2.4-litru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.