Prozatím nejsilnější hothatch od Fordu pořídíte za necelých 700 tisíc. Za naftu nepřiplácíte, za kombi 20 tisíc.
Ford Focus ST prodělal facelift a nyní přichází na tuzemský trh v plné síle. To znamená ve dvou karosářských variantách, hatchback a kombi. A samozřejmě ve dvou motorizacích. Tedy dvoulitry, jedním vznětovým druhým zážehovým oba dva výhradně s manuální skříní.
Benzinový agregát 2,0 EcoBoost vyprodukuje 250 koní a maximum točivého momentu 360 N.m. To mu dodává slušnou dynamiku, kterou dokazuje i sprint z klidu na 100 km/h, který zvládá za 6,5 sekundy, respektive 6,7 s u verze kombi.
Vznětový agregát je o něco slabší. Dvoulitrový Duratorg TDCi umí vyvinout sílu „jen“ 185 koní a maximum točivého momentu dosahuje rovných 400 N.m. Logicky i dynamika bude slabší, než u benzinového agregátu. Stovku zvládá za 8,1 sekundy, tedy za 8,3 v případě kombíku.
Standartní výbava pro obě motorizace zahrnuje dvouzonovou klimatizaci, šest airbagů, radio s CD a MP3, startovací tlačítko, polokožená sedadla Recaro, kožený volant a hlavice řadící páky, nebo sportovní podvozek s 18-ti palcovými koly. Kombík má navíc černé střešní ližiny.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.