Nová Dacia Duster bude sedmimístná a přijde už příští rok

dacia duster
dacia duster, foto: Dacia
ar2 6. ledna 2015 20:23
Sdílej:

S druhou generací oblíbeného Rumunského SUV přijde více změn, než si myslíte.

V první řadě to bude nárůst v oblasti velikosti. První generace Dacie Duster, která dosáhla více než milionu prodaných kusů, některým zákazníkům nevyhovovala v oblasti nabídky prostoru a zejména se často mluvilo o menším zavazadlovém prostoru.

Nový Duster se prodlouží o 200 mm, tím pádem bude měřit na délku výrazných 4,5 metru. I přes fakt, že nový Duster bude delší, neměla by být navýšena hmotnost. Což je dosti logické, čím více hmotnosti, tím více materiálu, čím více materiálu tím roste cena, a to Dacia rozhodně nechce.

I druhá generace bude bodovat u zákazníků především cenou. Navíc bude možnost za příplatek mít třetí řadu sedadel, tedy sedmimístné uspořádání.

Co se týká pohonu. Stále bude Duster k dispozici jak ve verzi s pohonem všech kol, tak v spíše městské variantě s poháněnými pouze předními koly. Motory budou jak dieselové, tak i benzinové s výkonem od 90 do 130 koní. Některé zprávy hovoří o možnosti příchodu automatu, ale to jsou jen nepotvrzené informace.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.