S druhou generací oblíbeného Rumunského SUV přijde více změn, než si myslíte.
V první řadě to bude nárůst v oblasti velikosti. První generace Dacie Duster, která dosáhla více než milionu prodaných kusů, některým zákazníkům nevyhovovala v oblasti nabídky prostoru a zejména se často mluvilo o menším zavazadlovém prostoru.
Nový Duster se prodlouží o 200 mm, tím pádem bude měřit na délku výrazných 4,5 metru. I přes fakt, že nový Duster bude delší, neměla by být navýšena hmotnost. Což je dosti logické, čím více hmotnosti, tím více materiálu, čím více materiálu tím roste cena, a to Dacia rozhodně nechce.
I druhá generace bude bodovat u zákazníků především cenou. Navíc bude možnost za příplatek mít třetí řadu sedadel, tedy sedmimístné uspořádání.
Co se týká pohonu. Stále bude Duster k dispozici jak ve verzi s pohonem všech kol, tak v spíše městské variantě s poháněnými pouze předními koly. Motory budou jak dieselové, tak i benzinové s výkonem od 90 do 130 koní. Některé zprávy hovoří o možnosti příchodu automatu, ale to jsou jen nepotvrzené informace.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?