Za pár měsíců nás čeká oficiální premiéra nové generace Škody Superb a o rok později se má na trh dostat i první velké SUV od Škodovky.
V galerii vidíte doposud nejrealističtější snímek konečné podoby velké Škodovky. Vůz dostal úzké světlomety podobné novému Superbu, rozdělená dálková světla, jaké měla současná generace modelu Yeti před faceliftem a nebo agresivně stylizovaný přední nárazník. Spekuluje se i o označení, které původně mělo znít Snowman, jenže dnes je jisté, že jmenovka bude znít jinak.
Aktuálně se Škodovka chlubí označením A Plus, ale ani toto označení nebude nést seriová verze. Vůz nabídne 4,65 metru dlouhou karoserií a do nabídky dorazí verze s pohonem předních i všech čtyř kol. Pod kapotou se ocitnou výhradně čtyřválcové benzinové a dieselové motory.
Škoda postaví prvné velké SUV na platformě MQB a o přenos výkonu se postará manuální a nebo automatická převodovka. Dokonce se uvažuje i o plug-in hybridní verzi, jenž ale přijde možná až s faceliftem, takže to bude ještě nějakou dobu trvat. V interiéru najdeme tři řady sedadel pro sedm pasažérů a při sklopení opěradel druhé a třetí řady by mohlo SUV nabídnout zavazadlový prostor o objemu více než 2 000 litrů.
Nový SUV model by měl začínat na částce 600 tisíc korun a za vrcholné provedení zaplatí zákazník něco kolem 1 milionu Kč.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?