Za pár měsíců nás čeká oficiální premiéra nové generace Škody Superb a o rok později se má na trh dostat i první velké SUV od Škodovky.
V galerii vidíte doposud nejrealističtější snímek konečné podoby velké Škodovky. Vůz dostal úzké světlomety podobné novému Superbu, rozdělená dálková světla, jaké měla současná generace modelu Yeti před faceliftem a nebo agresivně stylizovaný přední nárazník. Spekuluje se i o označení, které původně mělo znít Snowman, jenže dnes je jisté, že jmenovka bude znít jinak.
Aktuálně se Škodovka chlubí označením A Plus, ale ani toto označení nebude nést seriová verze. Vůz nabídne 4,65 metru dlouhou karoserií a do nabídky dorazí verze s pohonem předních i všech čtyř kol. Pod kapotou se ocitnou výhradně čtyřválcové benzinové a dieselové motory.
Škoda postaví prvné velké SUV na platformě MQB a o přenos výkonu se postará manuální a nebo automatická převodovka. Dokonce se uvažuje i o plug-in hybridní verzi, jenž ale přijde možná až s faceliftem, takže to bude ještě nějakou dobu trvat. V interiéru najdeme tři řady sedadel pro sedm pasažérů a při sklopení opěradel druhé a třetí řady by mohlo SUV nabídnout zavazadlový prostor o objemu více než 2 000 litrů.
Nový SUV model by měl začínat na částce 600 tisíc korun a za vrcholné provedení zaplatí zákazník něco kolem 1 milionu Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.