Zdali se jej dočkáme není zdaleka jasné. Co by však pod kapotou mohl mít je skoro nasnadě.
Nedávné představení nové Audi Q7 nenechalo chladným maďarského virtuálního designéra X-Tomi, který si Q7 upravil dle obrazu svého a trochu rozporuplně vyhlížející SUV přeměnil v rudého ďábla s označením RS Q7,reálnější označení by však bylo SQ7.
Po vzoru menšího Audi SQ5, které jsme mimo jiné měli na test, by se i prozatímní vládce Audi SUV, mohl stát zajímavou kombinací SUV a sportovního ducha. A stejně jako v případě menší SQ5 by sportovní ambice mohly být provázeny i efektivitou v podobě dieselového agregátu, který by tak mohl navázat na nejsilnější diesel pod kapotou Q7, kterým byl W12 TDI.
Možnost benzinového agregátu však zahodit zcela nemůžeme. Nabízí se moderní osmiválec o objemu 4,0 litru a výkonu okolo 500 až 600 koní. Ten by v kombinaci s pohonem quattro a hmotností okolo 2150 až 2250 kg, mohl zajistit slušné jízdní výkony.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?