Zdali se jej dočkáme není zdaleka jasné. Co by však pod kapotou mohl mít je skoro nasnadě.
Nedávné představení nové Audi Q7 nenechalo chladným maďarského virtuálního designéra X-Tomi, který si Q7 upravil dle obrazu svého a trochu rozporuplně vyhlížející SUV přeměnil v rudého ďábla s označením RS Q7,reálnější označení by však bylo SQ7.
Po vzoru menšího Audi SQ5, které jsme mimo jiné měli na test, by se i prozatímní vládce Audi SUV, mohl stát zajímavou kombinací SUV a sportovního ducha. A stejně jako v případě menší SQ5 by sportovní ambice mohly být provázeny i efektivitou v podobě dieselového agregátu, který by tak mohl navázat na nejsilnější diesel pod kapotou Q7, kterým byl W12 TDI.
Možnost benzinového agregátu však zahodit zcela nemůžeme. Nabízí se moderní osmiválec o objemu 4,0 litru a výkonu okolo 500 až 600 koní. Ten by v kombinaci s pohonem quattro a hmotností okolo 2150 až 2250 kg, mohl zajistit slušné jízdní výkony.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.