Včera jsme vám zde ukázali tajemný prototyp Citroënu C4 Piccaso s černými plasty a dnes pro vás máme drsnou verzi vozu C4 Cactus.
Offroadově se tvářící crossover má na svědomí firma Musketier, která se specializuje na doplňky pro japonská a francouzská auta. Na tuningové výstavě v Essenu proto představila terénní podobu Citroënu C4 Cactus, jenž by mohl směle do terénu. Vůz dostal název SurCross a prakticky se jedná o paket, jenž zvyšuje světlou výšku, přidává ochranné rámy, terénní pneumatiky a na zakázku dělaný lak.
Co nás v redakci dostalo, je čtveřice koncovek výfuku, které jako by říkali, že vůz má výkone nejméně 300 koní. To je však pouhý klam, pod kapotou se nachází naftový motor o výkonu 100 koní. Kdo by o něj měl zájem, firma si jej cení na částku 32.338 Eur, přičemž za příplatek 799 Eur se výkon posune o 20 koní a 35 Nm výše.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?