Mysleli jste si, že firma Pagani již definitivně pohřbila svou Zondu? My také, ale jak se zdá, úplný konec ještě nepřišel.
Zonda totiž představila další speciální jednokusovou edici, tentokrát s názvem "760RSJX". Při představení brutální Zondy Revolucion v červnu loňského roku, vedení společnosti řeklo, že je to poslední vyrobená Zonda, kterou vidíme. Nyní se ukázalo být toto tvrzení nepravdivé, protože od té doby se na svět dostali další edice, včetně 760 LM.
Jelikož peníze vládnou, objevil se další movitý zákazník z Hongkongu, pro nějž je nejnovější Zonda 760RSJX vyrobena. Je založena na sérii 760 a pod kapotou má stejný dvanáctiválec s objemem 7,3 litru s výkonem 760 koní.
Co odlišuje jednorázovou Zondu od ostatních, je speciální odstín laku karoserie a více karosářských dílů z uhlíkových vláken. Pokud jde o interiér, ten dostal kožené časlounění v barvě karoserie. Dekory a doplňky z uhlíkových vláken taktéž nechybí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.