Toyota představila vodíkové auto s příznačným jmenném Mirai, což v Japonštině znamená budoucnost.
Na jaře příštího roku se Mirai objeví v showroomech prodejců v Japonsku, v USA a Evropě se k zákazníkům dostane až začátkem léta.
Základem pohonu jsou elektromotory s celkovým výkonem 113 kW a točivým momentem 335 N.m.. Ty však nebudou napájeny z baterií, ale z vodíkového palivového článku. Přičemž na jedno „natankování“ ujede bez mála 500 km. Což je více než dvojnásobek dojezdu většiny dostupných elektromobilů.
Další výhodou je doba, za kterou doplníte vodík. Tankování trvá ani ne pět minut, což je znovu ve srovnání s klasickými elektromobily nesrovnatelné a spíše se podobá konvenčním spalovacím motorům.
Samozřejmě ovlivňující faktor v prodejů bude cena. Ta v přepočtu bude cca. 1,3 až 1,4 milionu korun. To je naopak o výraznou částku více, než cena, kterou zaplatíte u elektromobilu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?