První skici konceptu Audi Prolog unikly ještě dříve, než nám jej automobilka stihla představit.
Máme tak k dispozici náznak podoby budoucí vlajkové lodi A9, která se má z konceptu Prolog následně přetavit. Na obou obrázcích můžeme vidět progresivní designový styl, který se v budoucnu má stát designovým jazykem automobilky.
Právě design, by měl být devízou budoucích modelů Audi. Automobilka si v současné době uvědomuje, že atraktivní design je to, co jejím modelům schází. Ostatně nové Audi TT je skutečně překrásný designový počin.
Zpět k Audi A9, respektive konceptu Prolog. Ten má být dlouhý 5,1 metru, 1,95 metru široký a 1,39 metrů měří na výšku. Nová vlajková loď by měla disponovat nejmodernějším motorem, který se v současné době vyvíjí. Je jím V8 twin-turbo s výkonem 600 koní a objemem 4,0 litru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.