Seat „snowman“, crossover Leon a crossover Ibiza, to je modelová ofenziva Seatu.
Předseda Seatu, Jürgen Stackmann, uvedl v rozhovoru pro britský Autocar, zajímavé informace, které se týkají modelové ofenzivy značky. Prozradil, že Seat uvažuje o dalších nových entry-level modelech, které by přímo měly konkurovat Renaultu Captur, Opelu Mokka a nebo Peugeotu 2008.
Údajně by tento nový crossover měl stát na podvozku Ibizy, tedy stejná taktika jako u Renaultu a Capturu, který stojí na základech Clia. Pravděpodobně bude mít jen pohon předních kol a omezenou nabídku motorů.
Dalším z crossoverů by měl být postaven na platformě MQB, tedy na stejném základu jako je Leon, nebo Octavia. Třetím bude velké SUV, které se bude vyrábět společně se Škodou „Snowman“.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.