Limitovaná edice Porsche Panamery s názvem Exclusive Series, oficiálně už teď, naživo až v Los Angeles.
Práce na nové limitované edici přinesly úžasný výsledek. Luxusní Panamera stojí na základech Turbo S Executive, která má o 150 mm delší rozvor. V plánu je výroba pouhých 100 kusů všechny v dvoubarevné karoserii, která kombinuje barvy černé metalízy a kaštanově hnědé metalízy. Černou metalízou jsou lakované také dvaceti palcová litá kola Sport, stejně jako mřížka sání.
Interiér Porsche Panamera Exclusive Series, se může pochlubit Poltrona Frau kůží s barvou Agatha Chestnut Brown na sedadlech a spodní dveřní výplních. Střední část sedadel je potažen perforovanou kůží, která slouží k odvětrávání.
Síla přichází z 4,8 litrového motoru V8, který produkuje výkon 570 koní (419 kW) při 6000 otáčkách za minutu a 750 Nm (800 Nm s funkcí overboost) mezi 2250 a 5000 ot. Díky převodovce PDK, se zrychlení z 0 na 100 km/h zkrátilo na pouhých 3,9 sekundy a zastaví se až při rychlosti 310 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.