Dalším z novinek, které jsou k vidění v Sao Paulu jsou Peugeot 208 Natural a Urb.
První z jmenovaných, 208 Natural, je jak už je z názvu patrné, zaměřený na přírodu a ekologii. Ve jménu ekologie dostal mnoho dílů vyrobených z přírodních materiálů a obnovitelných zdrojů. Můžeme tedy zmínit hned několik příkladů.
Například jeho lak jez minerální pigmentové barvy, na střeše je zase vrstva vyrobená z kamene a nechybí ani uhlíkové vlákna vyrobená z recyklovaných dílů z leteckého průmyslu. Samozřejmě byla použita i kůže a nebo dkonce bambus.
Druhým modelem je 208 Urb, oproti ekologické 208 Natural, je Urb jen trochu vylepšená 208 přímo na míru do městského provozu. Držák na deštník, elektrické kolo na střeše a nebo zajímavý lak, to jsou hlavní odlišnosti. Pod kapotou je benzinová 1,6 spřažená s automatickou převodovkou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.