Ferrari potvrdilo výrobu speciálního modelu Pininfarina Sergio Speedster. Koncept vozu byl představen v roce 2013 na ženevském autosalonu. Limitovaná edice automobilů již nyní zná své zákazníky.
Limitovaná edice Pininfarina Sergio bude čítat šest kusů a všechny byly již zamluveny pro bohaté zákazníky ve Spojených Státech, Evropě a Asii. Produkční verze ještě není dokončena. Oproti konceptu přibydou povinné součásti jako zpětná zrcátka a přední sklo.
Základem pro Pininfarina Sergio je Ferrari 458 Spider, ale Sergio je o 150 kg lehčí. O pohon se stará atmosférický motor V8 s objemem 4.5 litru, který produkuje 570 koní a 540 Nm. Přenos výkonu zajišťuje dvouspojková sedmi-rychlostní převodovka a vůz zvládne 0-100 km/h za 3,4 vteřiny. Celkově dokáže uhánět až 320 km/h.
Cena zatím není jasná, nicméně se bude pohybovat okolo 3 milionů €. Všechny vozy by měly být dokončeny v průběhu příštího roku.
Zdroj: worldcarfans.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?