Těšíte se na nový Golf osmé generace? Tak to s tím tolik nepřehánějte, možná budete trochu zklamaní, co se týče desingu.
Už tu byly zprávy o tom, že Volkswagen chystá velmi radikální změny. Ty se měly týkat především designu, který by byl podřízený co možná nejlepší aerodynamice. Podle „zákulisních informací“, které zveřejnil britský Car Magazine tomu bude nakonec trochu jinak.
Nedočkáme se super aerodynamického tvaru, ale opět evolucí současné sedmé generaci, které pokračuje v plynulém vývoji designu již kultovního Golfu. Žádná velká změna tedy nebude. Dočkáme se tak trochu sterilního, čistého a jednoduchého designu, který pro někoho je nadčasově elegantní, pro jiné nudný a fádní.
Nový Golf se pravděpodobně dočká přeplňovaného tříválce s výkonem přes 80 kW a 200 N.m. točivého momentu. Nebudou chybět ani čtyřválcové TSI s objemy 1,2 nebo 1,4 a samozřejmě 1,8 litru s výkonem až 141 kW a 320 N.m. Dieselových agregátů se ještě dočkáme. Konkrétně tříválcové 1,4 TDI s výkonem 78 kW a 250 N.m. a čtyřválcovou 1,6 a dvoulitrem s výkonem až 141 kW a 400 N.m.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.