Nový Volkswagen Golf VIII: jenom evoluce sedmičky

Golf
Golf, foto: Volkswagen
ar2 28. října 2014 16:45
Sdílej:

Těšíte se na nový Golf osmé generace? Tak to s tím tolik nepřehánějte, možná budete trochu zklamaní, co se týče desingu.

Už tu byly zprávy o tom, že Volkswagen chystá velmi radikální změny. Ty se měly týkat především designu, který by byl podřízený co možná nejlepší aerodynamice. Podle „zákulisních informací“, které zveřejnil britský Car Magazine tomu bude nakonec trochu jinak.

Nedočkáme se super aerodynamického tvaru, ale opět evolucí současné sedmé generaci, které pokračuje v plynulém vývoji designu již kultovního Golfu. Žádná velká změna tedy nebude. Dočkáme se tak trochu sterilního, čistého a jednoduchého designu, který pro někoho je nadčasově elegantní, pro jiné nudný a fádní.

Nový Golf se pravděpodobně dočká přeplňovaného tříválce s výkonem přes 80 kW a 200 N.m. točivého momentu. Nebudou chybět ani čtyřválcové TSI s objemy 1,2 nebo 1,4 a samozřejmě 1,8 litru s výkonem až 141 kW a 320 N.m. Dieselových agregátů se ještě dočkáme. Konkrétně tříválcové 1,4 TDI s výkonem 78 kW a 250 N.m. a čtyřválcovou 1,6 a dvoulitrem s výkonem až 141 kW a 400 N.m.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.