BMW odhalilo speciální edici 23 modelů M4. Nazvalo ji DTM Champion Edition a opravdu stojí za to!
Stejně jako před dvěma lety i dnes má tato edice oslavit úspěchy v seriálu DTM. V roce 2012 byl úspěšný závodní Bruno Spengler, kterého oslavila edice M3 Coupé DTM Champion Edition. Název v roce 2014 zůstává stejný, jen je to místo M3, M4.
Výroba je značně omezená. Vyrobí se jen 23 vozů. Toto číslo má však pádný důvod. Zrovna tuto číslici neslo vozidlo s kterým triumfoval Marco Wittmann v sezóně 2014. Každý z vyrobených vozů bude lakován v alpské bílé metalíze.
Samozřejmě tato edice ponese mnoho odlišujících prvků, jako třeba pruh na kapotě, černě lakované mřížky masky chladiče, 19-palcová litá kola, odlehčenou střechu, černý přední splitter nebo tmavá zrcátka.
Výrazným prvkem je zadní spoiler, nebo difuzor. Uvnitř nalezneme prahové lišty s vlastnoručním podpisem Marco Wittmanna, M Performance páku ruční brzdy a volant potažené Alcantarou, sériovým číslem na přístrojové desce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.