V návaznosti na počátek tohoto týdne firma Dartz oficiálně představila svůj neskutečně zajímavý vůz s názvem Prombron Black Shark.
Sám výrobce jej popisuje jako "skutečné špionážní auto 21. století". Vozidlo je dodáváno s karoserií vyrobenou z Kevlar-titanu, ve výbavě nechybí skener oční sítnice, systém pro rozpoznávání otisků prstů, vestavěné kamery, speciální sirény a světla. Vrcholem všeho jsou ale dveřní kliky s elektrickým proudem. Ty fungují tak, že v případě ohrožení či stání na křižovatce na červenou, se po jejich aktivaci nepodaří dveře od auta nikomu otevřít.
Jak bylo uvedeno již dříve, SUV je založeno na současném Mercedesu třídy GL a nabízí cestovní asistenční balíček německé výrobce, stejně jako držák na šampaňské, hrací konzole Xbox One a PS4 a vysokorychlostní připojení k internetu typu LTE.
O pohon se postará modifikovaná twin-turbo jednotka o objemu 5,5 litru V8 nebo modernizovaný twin-turbo 6,0 litrový motor V12 od Mercedesu. Silnější jednotka přitom může být naladěna až na výkon 1500 koní. "Náš vůz bude snem stovek magnátů, ale jen pět z nich ho bude opravdu vlastnit". Šéf značky, Leo Yankelovich, totiž nehodlá vůz vyrobit ve více než pěti kusech, což je zárukou pravé exkluzivity.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.