V návaznosti na počátek tohoto týdne firma Dartz oficiálně představila svůj neskutečně zajímavý vůz s názvem Prombron Black Shark.
Sám výrobce jej popisuje jako "skutečné špionážní auto 21. století". Vozidlo je dodáváno s karoserií vyrobenou z Kevlar-titanu, ve výbavě nechybí skener oční sítnice, systém pro rozpoznávání otisků prstů, vestavěné kamery, speciální sirény a světla. Vrcholem všeho jsou ale dveřní kliky s elektrickým proudem. Ty fungují tak, že v případě ohrožení či stání na křižovatce na červenou, se po jejich aktivaci nepodaří dveře od auta nikomu otevřít.
Jak bylo uvedeno již dříve, SUV je založeno na současném Mercedesu třídy GL a nabízí cestovní asistenční balíček německé výrobce, stejně jako držák na šampaňské, hrací konzole Xbox One a PS4 a vysokorychlostní připojení k internetu typu LTE.
O pohon se postará modifikovaná twin-turbo jednotka o objemu 5,5 litru V8 nebo modernizovaný twin-turbo 6,0 litrový motor V12 od Mercedesu. Silnější jednotka přitom může být naladěna až na výkon 1500 koní. "Náš vůz bude snem stovek magnátů, ale jen pět z nich ho bude opravdu vlastnit". Šéf značky, Leo Yankelovich, totiž nehodlá vůz vyrobit ve více než pěti kusech, což je zárukou pravé exkluzivity.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.