Nebude šestiválec, ale přibude hybrid, nebude twindoor, ale dočkáme se výraznějšího vzhledu, opět bude kombi a protikladem bude praktičtější liftback. Co dál?
Na novou vlajkovou loď už nemusíme čekat dlouho. V Ženevě si odbude svou premiéru a už v létě si jí budou odvážet první zákazníci ze showroomů.
Pojďme vyvrátit pár mýtů ohledně nového Superbu. Hodně se debatovalo na téma "Superb konkuruje Passatu a tak ho Volkswagen trochu umírní a oškube". Nakonec to bude spíše naopak, Superb bude větší. Na délku bude měřit 4,8 metru a s délkou se zvětší i šířka a sníží se výška. Ostatně s Passatem bude sdílet platformu.
Další řeči se vedly ohledně twindooru, ten sice už v nabídce nebude (byl nákladný a těžký), ale praktičnost Superbu neutrpí. V Mladé Boleslavi se rozhodli pro karoserii liftback a nebudou chybět různé simply clever řešení.
"Superb nebude mít adekvátní silný motor, pokud přijde o 3,6 FSI V6". O šestiválec přijde, na jeho místo se však dostane čtyřválcový dvoulitr, který bude produkovat minimálně 206 kW (3,6 V6 v Superbu měla výkon 191 kW).
Zároveň přibude i hybridní pohon, o tom však zatím nejsou žádné validní informace. Zatím můžeme počítat s tím, že bude kopírovat VW techniku, tedy 1,4 TSI a elektromotor. Celkový výkon kolem 155 kW a spotřeba kolem 2 litrů na sto kilometrů. Tedy ta, kterou bude udávat výrobce ve svých brožurách.
Nový Superb bude také velmi atraktivní. Podobný bude především konceptu VisionC, od kterého si převezme například zadní sdružené svítilny, které budou zasahovat do boku auta.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?