Nebude šestiválec, ale přibude hybrid, nebude twindoor, ale dočkáme se výraznějšího vzhledu, opět bude kombi a protikladem bude praktičtější liftback. Co dál?
Na novou vlajkovou loď už nemusíme čekat dlouho. V Ženevě si odbude svou premiéru a už v létě si jí budou odvážet první zákazníci ze showroomů.
Pojďme vyvrátit pár mýtů ohledně nového Superbu. Hodně se debatovalo na téma "Superb konkuruje Passatu a tak ho Volkswagen trochu umírní a oškube". Nakonec to bude spíše naopak, Superb bude větší. Na délku bude měřit 4,8 metru a s délkou se zvětší i šířka a sníží se výška. Ostatně s Passatem bude sdílet platformu.
Další řeči se vedly ohledně twindooru, ten sice už v nabídce nebude (byl nákladný a těžký), ale praktičnost Superbu neutrpí. V Mladé Boleslavi se rozhodli pro karoserii liftback a nebudou chybět různé simply clever řešení.
"Superb nebude mít adekvátní silný motor, pokud přijde o 3,6 FSI V6". O šestiválec přijde, na jeho místo se však dostane čtyřválcový dvoulitr, který bude produkovat minimálně 206 kW (3,6 V6 v Superbu měla výkon 191 kW).
Zároveň přibude i hybridní pohon, o tom však zatím nejsou žádné validní informace. Zatím můžeme počítat s tím, že bude kopírovat VW techniku, tedy 1,4 TSI a elektromotor. Celkový výkon kolem 155 kW a spotřeba kolem 2 litrů na sto kilometrů. Tedy ta, kterou bude udávat výrobce ve svých brožurách.
Nový Superb bude také velmi atraktivní. Podobný bude především konceptu VisionC, od kterého si převezme například zadní sdružené svítilny, které budou zasahovat do boku auta.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.