Nebude šestiválec, ale přibude hybrid, nebude twindoor, ale dočkáme se výraznějšího vzhledu, opět bude kombi a protikladem bude praktičtější liftback. Co dál?
Na novou vlajkovou loď už nemusíme čekat dlouho. V Ženevě si odbude svou premiéru a už v létě si jí budou odvážet první zákazníci ze showroomů.
Pojďme vyvrátit pár mýtů ohledně nového Superbu. Hodně se debatovalo na téma "Superb konkuruje Passatu a tak ho Volkswagen trochu umírní a oškube". Nakonec to bude spíše naopak, Superb bude větší. Na délku bude měřit 4,8 metru a s délkou se zvětší i šířka a sníží se výška. Ostatně s Passatem bude sdílet platformu.
Další řeči se vedly ohledně twindooru, ten sice už v nabídce nebude (byl nákladný a těžký), ale praktičnost Superbu neutrpí. V Mladé Boleslavi se rozhodli pro karoserii liftback a nebudou chybět různé simply clever řešení.
"Superb nebude mít adekvátní silný motor, pokud přijde o 3,6 FSI V6". O šestiválec přijde, na jeho místo se však dostane čtyřválcový dvoulitr, který bude produkovat minimálně 206 kW (3,6 V6 v Superbu měla výkon 191 kW).
Zároveň přibude i hybridní pohon, o tom však zatím nejsou žádné validní informace. Zatím můžeme počítat s tím, že bude kopírovat VW techniku, tedy 1,4 TSI a elektromotor. Celkový výkon kolem 155 kW a spotřeba kolem 2 litrů na sto kilometrů. Tedy ta, kterou bude udávat výrobce ve svých brožurách.
Nový Superb bude také velmi atraktivní. Podobný bude především konceptu VisionC, od kterého si převezme například zadní sdružené svítilny, které budou zasahovat do boku auta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?