Ještě do nedávna jen sen, dnes již realitou. Duster přichází v nové karosářské verzi, pick-up.
První Duster pick-up pochází ze série 500 vozů, které vyrobí společnost OMV Petrom. O přestavění karoserie se postará Romturingia, která se již mnoho let specializuje na přestavby vozů od automobilky Dacia, posledním z nich byla například sanitní přestavba Loganu MCV.
Duster s kabinou pro řidiče a spolujezdce nabízí korbu s velkou ložnou plochou. Konkrétně 1,7 metru. Nosnost je poměrně velká a to konkrétně 450 kilogramů. Řidič díky prosklené zadní stěně kabiny, má přehled co se děje za ním, popřípadě na korbě. Celá kabina je opatřena ochranným trubkovým rámem.
Zaměření Dacie Duster je jasné. Však jeho výbava k tomu značně napovídá. Stálý pohon všech kol v kombinaci s ověřeným vznětovým čtyřválcem od Renaultu, dává Duster do vínku to nejlepší, čím automobilka Dacia disponuje. Bude se tak jednat o velmi schopný pracovní stroj do těžších podmínek.
Všechny vyrobené kusy budou mít shodnou techniku. Tedy již zmíněný pohon všech kol a 1,5 dCi s výkonem 81 kW ( 110 koní).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.