První Duster pick-up pochází ze série 500 vozů, které vyrobí společnost OMV Petrom. O přestavění karoserie se postará Romturingia, která se již mnoho let specializuje na přestavby vozů od automobilky Dacia, posledním z nich byla například sanitní přestavba Loganu MCV.
Duster s kabinou pro řidiče a spolujezdce nabízí korbu s velkou ložnou plochou. Konkrétně 1,7 metru. Nosnost je poměrně velká a to konkrétně 450 kilogramů. Řidič díky prosklené zadní stěně kabiny, má přehled co se děje za ním, popřípadě na korbě. Celá kabina je opatřena ochranným trubkovým rámem.
Zaměření Dacie Duster je jasné. Však jeho výbava k tomu značně napovídá. Stálý pohon všech kol v kombinaci s ověřeným vznětovým čtyřválcem od Renaultu, dává Duster do vínku to nejlepší, čím automobilka Dacia disponuje. Bude se tak jednat o velmi schopný pracovní stroj do těžších podmínek.
Všechny vyrobené kusy budou mít shodnou techniku. Tedy již zmíněný pohon všech kol a 1,5 dCi s výkonem 81 kW ( 110 koní).