Na konci minulého měsíce představil Volkswagen během autosalonu v Číně zajímavý model Lamando, jenž se bude prodávat výhradně na tamním trhu.
V podstatě se jedná o model velikostně někde mezi Jettou a Passatem, sám výrobce jej označuje za uhlazenější a dražší alternativu ke zmíněnému Jetta. Samotné Lamando je však také podstatě produkční verzí dříve představeného středně velkého Coupe (NMC), takže vozidlu nechybí některé z jeho prvků.
Největší rozdílnosti oproti modelu Jetta je přechod na platformu MQB, zatímco nabídka motorů bude zahrnovat zážehový 1,4 TSI s výkonem 140 koní a silnější 1,8 TSI se 180 koňmi. Oba budou spojeny se sedmistupňovou převodovkou DSG a později se do nabídky přidá i 220 koňový motor 2.0 TSI, který známe například z tuzemské Octavie RS TSI.
Vůz se bude vyrábět v továrně v Shanghai a do prodeje přijde na čínském trhu letos v listopadu. Odhadovaná cena je někde okolo 180.000 juan (29.400 dolarů).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?