Včerejškem vypuštěná silueta chystaného automobilu od Lamborghini naznačuje, že se nejspíše už brzo dočkáme modelu s motorem vpředu.
Lamborghini ale nenabídne nic převratného, protože v minulém století výrobce nabízel modely taktéž s motorem vpředu, takže se bude jednat spíše o návrat k dávné tradici. Na letošním ročníku pařížského autosalonu se díky tomu bude okolo stánku Lamborghini točit velká pozornost, jenž podtrhuje i slogan "jakmile je dosaženo dokonalosti, je možné ji zdvojnásobit".
Možným novým vozem s motorem vpředu se může stát například reinkarnace čtyřsedadlového gran turisma s názvem Espada, které se vyrábělo v šedesátých letech a jeho prodeje šli na doslova dračku. Více informací zatím není známo, a tak se nedočkavci musí spokojit až s říjnovým autosalonem, kde se nám ukáže další mistrovské dílo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.