Mercedes konečně představil dlouho vytoužené AMG GT. Máme pro vás kompletní informace včetně technických detailů.
Mercedes-Benz na vývoji AMG GT nešetřil a dal si záležet. I možná proto jsme čekali trochu dlouho. Samozřejmě to stálo za to. K dispozici budou prozatím dvě verze. Základní AMG GT a silnější AMG GT S. Obě dvě budou mít stejný základ. Čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním.
Zatímco základní verze AMG GT bude disponovat výkonem 462 koní a maximem točivého momentu 600 N.m., tak silnější AMG GT S nabídne 510 koní a 650 N.m. točivého momentu. Lišit se ale nebudou jen výkonem, ale také vzhledem.
Silnější „Esko“ se pochlubí agresivnějším vzhledem, černými detaily, černě lakovanými koly (vpředu o průměru 19 palců, vzadu 20 palců) a nebo větším průměrem vrtaných kotoučů. Ty u verze AMG GT mají průměr 360 mm, u S mají o 30 mm více.
Základní AMG GT zrychlí na 100 km/h během 4 sekund, GT S to stihne o dvě desetiny rychleji. Maximální rychlost je působivých 310 km/h. A spotřeba 9,4 litru na 100 km. Cena „základní verze“ by měla být pod tři miliony korun, což je při ohledu na výkon a konkurenci, velmi příznivé. Prodej začne v roce 2015.
Zdroj: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.