Mercedes konečně představil dlouho vytoužené AMG GT. Máme pro vás kompletní informace včetně technických detailů.
Mercedes-Benz na vývoji AMG GT nešetřil a dal si záležet. I možná proto jsme čekali trochu dlouho. Samozřejmě to stálo za to. K dispozici budou prozatím dvě verze. Základní AMG GT a silnější AMG GT S. Obě dvě budou mít stejný základ. Čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním.
Zatímco základní verze AMG GT bude disponovat výkonem 462 koní a maximem točivého momentu 600 N.m., tak silnější AMG GT S nabídne 510 koní a 650 N.m. točivého momentu. Lišit se ale nebudou jen výkonem, ale také vzhledem.
Silnější „Esko“ se pochlubí agresivnějším vzhledem, černými detaily, černě lakovanými koly (vpředu o průměru 19 palců, vzadu 20 palců) a nebo větším průměrem vrtaných kotoučů. Ty u verze AMG GT mají průměr 360 mm, u S mají o 30 mm více.
Základní AMG GT zrychlí na 100 km/h během 4 sekund, GT S to stihne o dvě desetiny rychleji. Maximální rychlost je působivých 310 km/h. A spotřeba 9,4 litru na 100 km. Cena „základní verze“ by měla být pod tři miliony korun, což je při ohledu na výkon a konkurenci, velmi příznivé. Prodej začne v roce 2015.
Zdroj: Mercedes-Benz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?