Mercedes konečně představil dlouho vytoužené AMG GT. Máme pro vás kompletní informace včetně technických detailů.
Mercedes-Benz na vývoji AMG GT nešetřil a dal si záležet. I možná proto jsme čekali trochu dlouho. Samozřejmě to stálo za to. K dispozici budou prozatím dvě verze. Základní AMG GT a silnější AMG GT S. Obě dvě budou mít stejný základ. Čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním.
Zatímco základní verze AMG GT bude disponovat výkonem 462 koní a maximem točivého momentu 600 N.m., tak silnější AMG GT S nabídne 510 koní a 650 N.m. točivého momentu. Lišit se ale nebudou jen výkonem, ale také vzhledem.
Silnější „Esko“ se pochlubí agresivnějším vzhledem, černými detaily, černě lakovanými koly (vpředu o průměru 19 palců, vzadu 20 palců) a nebo větším průměrem vrtaných kotoučů. Ty u verze AMG GT mají průměr 360 mm, u S mají o 30 mm více.
Základní AMG GT zrychlí na 100 km/h během 4 sekund, GT S to stihne o dvě desetiny rychleji. Maximální rychlost je působivých 310 km/h. A spotřeba 9,4 litru na 100 km. Cena „základní verze“ by měla být pod tři miliony korun, což je při ohledu na výkon a konkurenci, velmi příznivé. Prodej začne v roce 2015.
Zdroj: Mercedes-Benz
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?