Japonské Subaru již několikrát uvedlo, že uvažuje o ostrém SUV. Nyní tuto myšlenku zhmotnili v Japonsku, kde představili koncept Forester STI tS.
Představení konceptu proběhlo na posledním závodě Super GT, který se v rámci série závodů pořádá v Japonsku. Ostrý design kde nechybí lízátko, masivní sací otvory, nástavce prahů nebo střešní spoiler doplňuje modrá barva „ala STI“ a pořádná 19 palcová kola prozrazují sportovní charakter vozu.
Značka již několikrát nabízela silnější verze Foresteru, které nabídly rychlejší svezení, ale k řezání zatáček, nebo jízdě na okruhu příliš nelákaly. Doba se však trochu pozměnila a rychlá SUV jsou v kurzu. To dosvědčuje i Audi SQ5, které jsme měli nedávno na redakčním testu a automobilka jej prodává po tisících.
To, že ostrá SUV jsou v kurzu, dokazuje i fakt, že koncept Forester STI tS vznikl na popud samotných zákazníků Subaru. Zřejmě jim nestačili silnější verze a edice Foresteru, který byl takové poloviční STI tS.
Zdroj: Subaru / response.jp
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?