Soupeř pro novou Fabii přichází. Hyundai právě odhalila druhou generaci i20. Fluidic design pokračuje, ale již v evropském provedení.
Design bude opět tím hlavním lákadlem pro evropské zákazníky. V přední části zaujme šestiúhelníková maska chladiče a protažené světlomety. Zajímavým prvkem je C-sloupek v černém laku, který tak opticky prodlužuje vůz. Zadní části dominují svítilny, které zasahují až do víka zavazadlového prostoru.
Změny se také udály i v nabídce výbavy. Poprvé Hyundai nabídne u i20 střešní okno nebo blinkr v zrcátkách. Parkovací kamera, či led diody pro denní svícení budou opět v nabídce, kterou doplní i diody do zadních svítilen.
Nová druhá generace se prodloužila o 40 mm, o 24 mm je širší a o 16 mm nižší. Rozvor se prodloužil o 45 mm a kufr narostl na 326 litrů, což je změna 31 litrů oproti předchozí generaci.
Nabídka motorizací už tak výrazná není. V nabídce nalezneme čtyřválec o objemu 1,25 litru ve 55 a 62 kW verzi, následně 1,4 s výkonem 74 kW a pak dvě naftové motorizace 1,1 CRDi a 1,4 CRDi s výkonem 55 a 66 kW. V průběhu příštího roku má dorazit i sportovní verze N. Tak snad nabídne trochu více, než základní verze, které to nebudou mít ve srovnání s konkurencí lehké.
Zdroj: Hyundai
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?