Nová ŠKODA Fabia zaujme nejen svým emocionálním designem, je také praktičtější a promyšlenější než všechna předchozí provedení. Nový model nabízí místo pěti osobám a jejich zavazadlům, díky kompaktním rozměrům je však Fabia i nadále velice agilní a obratná. Má největší zavazadlový prostor ve třídě malých vozů. Typicky pro značku ŠKODA, je i pro nový model Fabia v nabídce celkem 17 ‚ Simply Clever’-detailů, mezi nimi i devět nových.
„Pokud jde o užitnou hodnotu, je nová ŠKODA Fabia skutečným šampionem s mnoha možnostmi využití – ideální vůz pro moderní a současně praktickou mobilitu ve městě a s perfektní kombinací emocí a funkčnosti,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje.
ŠKODA Fabia nabízí dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla. Interiér je o něco delší a širší než dosud, řidič a spolujezdec budou mít také více místa nad hlavou. Ačkoli je nová ŠKODA Fabia o 8 mm kratší než její předchůdkyně, vzrostla o 8 mm délka interiéru na současných 1.674 mm. Vzrostla i šířka interiéru ve výši loktů, a to na 1.401 mm vpředu (plus 21 mm), resp. na 1.386 mm (plus 2 mm) vzadu.
Zavazadlový prostor je největší ve svém segmentu. Pojme 330 litrů, to je o 15 litrů více než dosud a podstatně více než nabízí relevantní konkurence. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1.150 litrů. Díky otvoru, širokému 1.098 mm, pátým dveřím, které se otevírají do výšky 1.915 mm, a nízkému prahu zavazadelníku (659 mm nad zemí) se zavazadla také snadno nakládají. Ložná plocha je široká 960 mm, je tedy o 2 mm širší než u předchozí generace.
‚Simply Clever‘ – tento slogan naplňuje nová ŠKODA Fabia naprosto dokonale. V nabídce je v závislosti na výbavě a přáních zákazníků až devět nových ‚Simply Clever‘-prvků.
Poprvé ve voze značky ŠKODA bude v novém modelu Fabia využita technologie MirrorLink™, která přenáší aplikace chytrého telefonu na displej palubního zábavně-informačního systému. Zcela novou kvalitu tím získá například využívání navigačního softwaru nebo poslech hudby ve voze. Propojení je rychlé a jednoduché. Stačí spojit smartphone a systém Bolero pomocí USB-kabelu, aktivovat na rádiu modus MirrorLink™ a aplikace, certifikované pro MirrorLink™ (mirror=zrcadlo), už se zobrazují na obrazovce palubního systému.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.