Na automobilové přehlídce Pebble Beach Concours d'Elegance nebude chybět ani firma McLaren a jeho sportovně vzhlížející model 650S Sprint.
Jedná se o okruhový speciál a je založen na standardním modelu 650S Coupe. Vůz dostal větší vstupy pro přívod vzduchu k motoru, body kit karoserie, efektní polepy a nový zadní nárazník. Tento model má také lepší brzdy, přepracované řízení a závodní litá kola s pneumatikami Pirelli P Zero.
Okruhové zaměření je k vidění i v kabině, kde se odstranilo vše, co na okruhu nebudete potřebovat. Návrháři přidali společností FIA schválenou závodní klec, integrovaný hasicí přístroj a sedadlo z uhlíkových vláken se šesti-bodovým bezpečnostním pásem.
Pod kapotou se žádné změny neočekávají, sílu poskytne sériový twin-turbo 3,8-litrový motor V8, který má přepracovanou převodovku. Standardní motor vyvine výkon 650 koní a 678 Nm točivého momentu. To umožňuje, aby verze 650S Sprint zrychlila z 0 - 100km / h nejdéle do 3 sekund a maximálka by měla činit 333 km / h.
McLaren 650S Sprint je v současné době už možné objednávat, cena v Británii činí 198.000 liber (v přepočtu 6,9 milionu Kč), objednávat ho lze i skrze české zastoupení McLarenu.
Zdroj: McLaren
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?