Britský Jaguár představí v Pebble Beach oživený model E-type, jehož výroba bude omezena na šest kusů.
Cena každého exempláře bude kolem 33 milionů Kč a bude zřejmě stát opravdu za to. Už v roce 1963 se Jaguar pustil do vývoje modelu Special GT E-Type, což měl být speciál zaměřený na okruhové závodění. Nakonec ale nešlo vše podle plánu a místo sériových modelů na okruh vzniklo jen pár testovacích mul, toť vše.
Jaguar proto hodlá tento projekt konečně dokočit, a to právě šestikusovou edicí moderního ztvárnění E-typu. Pro zajímavost, pokud by jeden z majitelů vůz naboural, oprava bude nejen že drahá, ale i velice zdlouhavá. Jaguar se rozhodl případně vůz opravovat původní výrobní postupy. Vnější a vnitřní panely karoserie jsou vyrobeny z hliníku a vůz údajně váží o 114 kilo méně, než jeho starý sériový předchůdce.
Pod kapotou se podívá 3,8litrový šestiválec se třemi karburátory Weber 45DCO3. Motor poskytne velice slušný výkon 340 koní a 380 Nm, což z lehkého E-typu bude dělat divokou hračku. Výkon poputuje jak jinak než na zadní nápravu a vůz byužije 15 palcová kola. Pro pravou sportovní atmosféru a zážitky vůz nenabídne posilovač řízení, za to nabídne sportovní sedadla či startovací tlačítko motoru.
zdroj: Jaguar
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.