Britský Jaguár představí v Pebble Beach oživený model E-type, jehož výroba bude omezena na šest kusů.
Cena každého exempláře bude kolem 33 milionů Kč a bude zřejmě stát opravdu za to. Už v roce 1963 se Jaguar pustil do vývoje modelu Special GT E-Type, což měl být speciál zaměřený na okruhové závodění. Nakonec ale nešlo vše podle plánu a místo sériových modelů na okruh vzniklo jen pár testovacích mul, toť vše.
Jaguar proto hodlá tento projekt konečně dokočit, a to právě šestikusovou edicí moderního ztvárnění E-typu. Pro zajímavost, pokud by jeden z majitelů vůz naboural, oprava bude nejen že drahá, ale i velice zdlouhavá. Jaguar se rozhodl případně vůz opravovat původní výrobní postupy. Vnější a vnitřní panely karoserie jsou vyrobeny z hliníku a vůz údajně váží o 114 kilo méně, než jeho starý sériový předchůdce.
Pod kapotou se podívá 3,8litrový šestiválec se třemi karburátory Weber 45DCO3. Motor poskytne velice slušný výkon 340 koní a 380 Nm, což z lehkého E-typu bude dělat divokou hračku. Výkon poputuje jak jinak než na zadní nápravu a vůz byužije 15 palcová kola. Pro pravou sportovní atmosféru a zážitky vůz nenabídne posilovač řízení, za to nabídne sportovní sedadla či startovací tlačítko motoru.
zdroj: Jaguar
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.