Nový britský zástupce střední třídy bude chtít německé prémii zavařit nejen úsporným turbodieselem, ale také silným šestiválcem.
Jaguar posílá do boje nový model XE, jako svého zástupce střední třídy. Tento lovec bude mít na mušce především německou prémii. Jaké zbraně má připravené?
Již 8. září Jaguar oficiálně představí model XE, ovšem již nyní známe, díky postupnému poodhalování, některé zajímavosti. Tou, která mnohé jistě šokovala, je spotřeba nižší než čtyři litry na sto kilometrů u čtyřválcového dvoulitrového turbodieselu.
To by XE korunovalo na nejúspornější model značky a výrazně by to zamíchalo kartami ve střední třídě mezi prémiovými vozy. Zároveň by dvoulitrový čtyřválec měl dosahovat nízkého množství škodlivých látek a také CO2, kterého by neměl vypustit více než 100 gramů na 100 kilometrů.
V nabídce však nebude jen úsporný diesel. Na své si přijdou i ti, kterým koluje v žilách vysokooktanový benzín. Do palety motorů tak můžete započítat třílitrový přeplňovaný šestiválec, který si XE převezme od sportovního modelu F-Type. Ta nejostřejší verze, s názvem XE SVR, bude mít až 550 koní.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?