Nový britský zástupce střední třídy bude chtít německé prémii zavařit nejen úsporným turbodieselem, ale také silným šestiválcem.
Jaguar posílá do boje nový model XE, jako svého zástupce střední třídy. Tento lovec bude mít na mušce především německou prémii. Jaké zbraně má připravené?
Již 8. září Jaguar oficiálně představí model XE, ovšem již nyní známe, díky postupnému poodhalování, některé zajímavosti. Tou, která mnohé jistě šokovala, je spotřeba nižší než čtyři litry na sto kilometrů u čtyřválcového dvoulitrového turbodieselu.
To by XE korunovalo na nejúspornější model značky a výrazně by to zamíchalo kartami ve střední třídě mezi prémiovými vozy. Zároveň by dvoulitrový čtyřválec měl dosahovat nízkého množství škodlivých látek a také CO2, kterého by neměl vypustit více než 100 gramů na 100 kilometrů.
V nabídce však nebude jen úsporný diesel. Na své si přijdou i ti, kterým koluje v žilách vysokooktanový benzín. Do palety motorů tak můžete započítat třílitrový přeplňovaný šestiválec, který si XE převezme od sportovního modelu F-Type. Ta nejostřejší verze, s názvem XE SVR, bude mít až 550 koní.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.