Facelift Porsche Cayenne přinesl více změn než jsme čekali!

ar2, 29. července 2014, 21:00 Google+

Facelift velkého Stuttgartského SUV přinese více změn, než se očekávalo. Krom křivek se změní i politika, základní verze zmizí z ceníku. A to není vše.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche Cayenne

Porsche Cayenne | foto: Porsche

Sdílejte článek

 

Porsche kompletně odhalilo změny, které se budou týkat faceliftované verze jejich největšího SUV a zároveň modelu, který přinesl automobilce velké zisky a na druhou stranu lehce pošramotil pověst automobilky vyrábějící skvělá sportovní auta.

Cayenne po faceliftu dorazí na trh v říjnu tohoto roku. Největší změnou není omlazený vzhled, nové motory, nižší spotřeba, ale změna v politice tohoto modelu. Kdo by čekal, že základem bude opět Cayenne disponující 3,6 litrovým šestiválcem o výkonu 220 kW, ten se mýlí. Základní varianta bude Cayenne S, ta bude mít pod kapotou 3,6 litrovým dvojitě přeplňovaným šestiválcem a výkonem 309 kW.

Tato změna není vůbec bezdůvodná. Cayenne v základní verzi byl až příliš velkou konkurencí pro mladší SUV z vlastní stáje, pro menší SUV Macan. Základní Macan S s 3,0 litrovým šestiválcem a výkonem 250 kW stojí 1 634 000 Kč, zatímco dosti podobně výkonné, ale větší a „vyspělejší“ Cayenne stál jen o 36 000 Kč méně. Což mělo za důsledek, že Cayenne odlákal spoustu potenciálních zájemců o menší Macan, který se začal prodávat letos na jaře.

Další změny se děly pod kapotou. Základní Cayenne S, který před faceliftem používal 4,8 litrový osmiválec s výkonem 294 kW, vymění třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly a výkonem 309 kW. Cayenne Turbo dostane „pouze“ silnější variantu 4,8 litrového osmiválce, který jsme pod jeho kapotou mohli najít i před faceliftem a to konkrétně s výkonem 368 kW. Nyní bude silnější o 14 kW, tedy s výkonem 382 kW.

Dieselové agregáty budou opět dva. Základní diesel bude posilněný třílitrový šestiválec s výkonem 193 kW a 580 N.m. točivého momentu, ten doplní silnější osmiválcový 4,2 litrový diesel s výkonem 283 kW a 850 N.m. točivého momentu.

Poslední verzí, kterou model Cayenne nabídne je Cayenne S E-Hybrid. Tato plug-in hybridní verze kombinuje kompresorem přeplňovaný šestiválcový třílitr s výkonem 245 kW a elektromotor o výkonu 70 kW. Výsledek je pohonné ústrojí disponující 306 kW a 590 N.m. točivého momentu.

 

 

Zdroj: Porsche


Vytisknout

Diskuze: Facelift Porsche Cayenne přinesl více změn než jsme čekali!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type R s koly na střeše? Proč ne...

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud