Facelift velkého Stuttgartského SUV přinese více změn, než se očekávalo. Krom křivek se změní i politika, základní verze zmizí z ceníku. A to není vše.
Porsche kompletně odhalilo změny, které se budou týkat faceliftované verze jejich největšího SUV a zároveň modelu, který přinesl automobilce velké zisky a na druhou stranu lehce pošramotil pověst automobilky vyrábějící skvělá sportovní auta.
Cayenne po faceliftu dorazí na trh v říjnu tohoto roku. Největší změnou není omlazený vzhled, nové motory, nižší spotřeba, ale změna v politice tohoto modelu. Kdo by čekal, že základem bude opět Cayenne disponující 3,6 litrovým šestiválcem o výkonu 220 kW, ten se mýlí. Základní varianta bude Cayenne S, ta bude mít pod kapotou 3,6 litrovým dvojitě přeplňovaným šestiválcem a výkonem 309 kW.
Tato změna není vůbec bezdůvodná. Cayenne v základní verzi byl až příliš velkou konkurencí pro mladší SUV z vlastní stáje, pro menší SUV Macan. Základní Macan S s 3,0 litrovým šestiválcem a výkonem 250 kW stojí 1 634 000 Kč, zatímco dosti podobně výkonné, ale větší a „vyspělejší“ Cayenne stál jen o 36 000 Kč méně. Což mělo za důsledek, že Cayenne odlákal spoustu potenciálních zájemců o menší Macan, který se začal prodávat letos na jaře.
Další změny se děly pod kapotou. Základní Cayenne S, který před faceliftem používal 4,8 litrový osmiválec s výkonem 294 kW, vymění třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly a výkonem 309 kW. Cayenne Turbo dostane „pouze“ silnější variantu 4,8 litrového osmiválce, který jsme pod jeho kapotou mohli najít i před faceliftem a to konkrétně s výkonem 368 kW. Nyní bude silnější o 14 kW, tedy s výkonem 382 kW.
Dieselové agregáty budou opět dva. Základní diesel bude posilněný třílitrový šestiválec s výkonem 193 kW a 580 N.m. točivého momentu, ten doplní silnější osmiválcový 4,2 litrový diesel s výkonem 283 kW a 850 N.m. točivého momentu.
Poslední verzí, kterou model Cayenne nabídne je Cayenne S E-Hybrid. Tato plug-in hybridní verze kombinuje kompresorem přeplňovaný šestiválcový třílitr s výkonem 245 kW a elektromotor o výkonu 70 kW. Výsledek je pohonné ústrojí disponující 306 kW a 590 N.m. točivého momentu.
Zdroj: Porsche
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.