Facelift Porsche Cayenne přinesl více změn než jsme čekali!

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne, foto: Porsche
ar2 29. července 2014 21:00
Sdílej:

Facelift velkého Stuttgartského SUV přinese více změn, než se očekávalo. Krom křivek se změní i politika, základní verze zmizí z ceníku. A to není vše.

 

Porsche kompletně odhalilo změny, které se budou týkat faceliftované verze jejich největšího SUV a zároveň modelu, který přinesl automobilce velké zisky a na druhou stranu lehce pošramotil pověst automobilky vyrábějící skvělá sportovní auta.

Cayenne po faceliftu dorazí na trh v říjnu tohoto roku. Největší změnou není omlazený vzhled, nové motory, nižší spotřeba, ale změna v politice tohoto modelu. Kdo by čekal, že základem bude opět Cayenne disponující 3,6 litrovým šestiválcem o výkonu 220 kW, ten se mýlí. Základní varianta bude Cayenne S, ta bude mít pod kapotou 3,6 litrovým dvojitě přeplňovaným šestiválcem a výkonem 309 kW.

Tato změna není vůbec bezdůvodná. Cayenne v základní verzi byl až příliš velkou konkurencí pro mladší SUV z vlastní stáje, pro menší SUV Macan. Základní Macan S s 3,0 litrovým šestiválcem a výkonem 250 kW stojí 1 634 000 Kč, zatímco dosti podobně výkonné, ale větší a „vyspělejší“ Cayenne stál jen o 36 000 Kč méně. Což mělo za důsledek, že Cayenne odlákal spoustu potenciálních zájemců o menší Macan, který se začal prodávat letos na jaře.

Další změny se děly pod kapotou. Základní Cayenne S, který před faceliftem používal 4,8 litrový osmiválec s výkonem 294 kW, vymění třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly a výkonem 309 kW. Cayenne Turbo dostane „pouze“ silnější variantu 4,8 litrového osmiválce, který jsme pod jeho kapotou mohli najít i před faceliftem a to konkrétně s výkonem 368 kW. Nyní bude silnější o 14 kW, tedy s výkonem 382 kW.

Dieselové agregáty budou opět dva. Základní diesel bude posilněný třílitrový šestiválec s výkonem 193 kW a 580 N.m. točivého momentu, ten doplní silnější osmiválcový 4,2 litrový diesel s výkonem 283 kW a 850 N.m. točivého momentu.

Poslední verzí, kterou model Cayenne nabídne je Cayenne S E-Hybrid. Tato plug-in hybridní verze kombinuje kompresorem přeplňovaný šestiválcový třílitr s výkonem 245 kW a elektromotor o výkonu 70 kW. Výsledek je pohonné ústrojí disponující 306 kW a 590 N.m. točivého momentu.

 

 

Zdroj: Porsche

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.