Facelift velkého Stuttgartského SUV přinese více změn, než se očekávalo. Krom křivek se změní i politika, základní verze zmizí z ceníku. A to není vše.
Porsche kompletně odhalilo změny, které se budou týkat faceliftované verze jejich největšího SUV a zároveň modelu, který přinesl automobilce velké zisky a na druhou stranu lehce pošramotil pověst automobilky vyrábějící skvělá sportovní auta.
Cayenne po faceliftu dorazí na trh v říjnu tohoto roku. Největší změnou není omlazený vzhled, nové motory, nižší spotřeba, ale změna v politice tohoto modelu. Kdo by čekal, že základem bude opět Cayenne disponující 3,6 litrovým šestiválcem o výkonu 220 kW, ten se mýlí. Základní varianta bude Cayenne S, ta bude mít pod kapotou 3,6 litrovým dvojitě přeplňovaným šestiválcem a výkonem 309 kW.
Tato změna není vůbec bezdůvodná. Cayenne v základní verzi byl až příliš velkou konkurencí pro mladší SUV z vlastní stáje, pro menší SUV Macan. Základní Macan S s 3,0 litrovým šestiválcem a výkonem 250 kW stojí 1 634 000 Kč, zatímco dosti podobně výkonné, ale větší a „vyspělejší“ Cayenne stál jen o 36 000 Kč méně. Což mělo za důsledek, že Cayenne odlákal spoustu potenciálních zájemců o menší Macan, který se začal prodávat letos na jaře.
Další změny se děly pod kapotou. Základní Cayenne S, který před faceliftem používal 4,8 litrový osmiválec s výkonem 294 kW, vymění třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly a výkonem 309 kW. Cayenne Turbo dostane „pouze“ silnější variantu 4,8 litrového osmiválce, který jsme pod jeho kapotou mohli najít i před faceliftem a to konkrétně s výkonem 368 kW. Nyní bude silnější o 14 kW, tedy s výkonem 382 kW.
Dieselové agregáty budou opět dva. Základní diesel bude posilněný třílitrový šestiválec s výkonem 193 kW a 580 N.m. točivého momentu, ten doplní silnější osmiválcový 4,2 litrový diesel s výkonem 283 kW a 850 N.m. točivého momentu.
Poslední verzí, kterou model Cayenne nabídne je Cayenne S E-Hybrid. Tato plug-in hybridní verze kombinuje kompresorem přeplňovaný šestiválcový třílitr s výkonem 245 kW a elektromotor o výkonu 70 kW. Výsledek je pohonné ústrojí disponující 306 kW a 590 N.m. točivého momentu.
Zdroj: Porsche
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.