Facelift velkého Stuttgartského SUV přinese více změn, než se očekávalo. Krom křivek se změní i politika, základní verze zmizí z ceníku. A to není vše.
Porsche kompletně odhalilo změny, které se budou týkat faceliftované verze jejich největšího SUV a zároveň modelu, který přinesl automobilce velké zisky a na druhou stranu lehce pošramotil pověst automobilky vyrábějící skvělá sportovní auta.
Cayenne po faceliftu dorazí na trh v říjnu tohoto roku. Největší změnou není omlazený vzhled, nové motory, nižší spotřeba, ale změna v politice tohoto modelu. Kdo by čekal, že základem bude opět Cayenne disponující 3,6 litrovým šestiválcem o výkonu 220 kW, ten se mýlí. Základní varianta bude Cayenne S, ta bude mít pod kapotou 3,6 litrovým dvojitě přeplňovaným šestiválcem a výkonem 309 kW.
Tato změna není vůbec bezdůvodná. Cayenne v základní verzi byl až příliš velkou konkurencí pro mladší SUV z vlastní stáje, pro menší SUV Macan. Základní Macan S s 3,0 litrovým šestiválcem a výkonem 250 kW stojí 1 634 000 Kč, zatímco dosti podobně výkonné, ale větší a „vyspělejší“ Cayenne stál jen o 36 000 Kč méně. Což mělo za důsledek, že Cayenne odlákal spoustu potenciálních zájemců o menší Macan, který se začal prodávat letos na jaře.
Další změny se děly pod kapotou. Základní Cayenne S, který před faceliftem používal 4,8 litrový osmiválec s výkonem 294 kW, vymění třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly a výkonem 309 kW. Cayenne Turbo dostane „pouze“ silnější variantu 4,8 litrového osmiválce, který jsme pod jeho kapotou mohli najít i před faceliftem a to konkrétně s výkonem 368 kW. Nyní bude silnější o 14 kW, tedy s výkonem 382 kW.
Dieselové agregáty budou opět dva. Základní diesel bude posilněný třílitrový šestiválec s výkonem 193 kW a 580 N.m. točivého momentu, ten doplní silnější osmiválcový 4,2 litrový diesel s výkonem 283 kW a 850 N.m. točivého momentu.
Poslední verzí, kterou model Cayenne nabídne je Cayenne S E-Hybrid. Tato plug-in hybridní verze kombinuje kompresorem přeplňovaný šestiválcový třílitr s výkonem 245 kW a elektromotor o výkonu 70 kW. Výsledek je pohonné ústrojí disponující 306 kW a 590 N.m. točivého momentu.
Zdroj: Porsche
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?