Mercedes-Benz uvádí svého zástupce lehkých užitkových vozů, model Vito. Třetí generace přináší širokou paletu motorů, karoserií, výbavy a všechny druhy pohonů.
První Mercedes-Benz Vito zřel světlo světa v roce 1995. Jeho úspěch byl nezpochybnitelný a v roce 1999 se prodalo více než 75 000 kusů, tohoto užitkového modelu.
Nová třetí generace je nabízena ve dvou variantech délky rozvoru (3200 mm a 3430 mm) a třemi délkami vozu (4895 mm, 5140 mm a 5370 mm). Nárůst délky oproti druhé generaci je 140 mm. Při modernizaci došlo i na zvýšení vozu, celková výška může být až 1910 mm.
Objem vnitřního prostoru je od 5,0 až 6,6 metrů krychlových. Přičemž celková hmotnost se pohybuje od 2,80 až k 3,05 tun.
Největším překvapením je rozsah nabídky pohonných ústrojí. Krom pohonu přední nápravy (nejčastější řešení u lehkých užitkových vozů menších velikostí) je k dispozici také pohon zadní nápravy a samozřejmě i pohon všech čtyř kol. Zákazníci mají tak možnost vybrat si Vito, které přesně odpovídá jeho požadavkům a specifikacím.
Základní motorizací je 1,6 litrový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 65 kW, který nese označení 109 CDI. Nádleduje 111 CDI s totožným agregátem nastaveným na 84 kW. Další motorizací je čtyřválec s objemem 2,15 litru a výkonem 100 kW, ten se skrývá pod označením 114 CDI a je nabízen pro Vita s pohonem zadních, nebo všech čtyř kol. Nabídku pomyslně uzavírá 119 CDI s 2,15 litrovým čtyřválcem naladěným na 140 kW a 440 N.m. Všechny motorizace splňují emisní normu Euro 6.
Zdroj: Mercedes-Benz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?