Mercedes-Benz uvádí svého zástupce lehkých užitkových vozů, model Vito. Třetí generace přináší širokou paletu motorů, karoserií, výbavy a všechny druhy pohonů.
První Mercedes-Benz Vito zřel světlo světa v roce 1995. Jeho úspěch byl nezpochybnitelný a v roce 1999 se prodalo více než 75 000 kusů, tohoto užitkového modelu.
Nová třetí generace je nabízena ve dvou variantech délky rozvoru (3200 mm a 3430 mm) a třemi délkami vozu (4895 mm, 5140 mm a 5370 mm). Nárůst délky oproti druhé generaci je 140 mm. Při modernizaci došlo i na zvýšení vozu, celková výška může být až 1910 mm.
Objem vnitřního prostoru je od 5,0 až 6,6 metrů krychlových. Přičemž celková hmotnost se pohybuje od 2,80 až k 3,05 tun.
Největším překvapením je rozsah nabídky pohonných ústrojí. Krom pohonu přední nápravy (nejčastější řešení u lehkých užitkových vozů menších velikostí) je k dispozici také pohon zadní nápravy a samozřejmě i pohon všech čtyř kol. Zákazníci mají tak možnost vybrat si Vito, které přesně odpovídá jeho požadavkům a specifikacím.
Základní motorizací je 1,6 litrový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 65 kW, který nese označení 109 CDI. Nádleduje 111 CDI s totožným agregátem nastaveným na 84 kW. Další motorizací je čtyřválec s objemem 2,15 litru a výkonem 100 kW, ten se skrývá pod označením 114 CDI a je nabízen pro Vita s pohonem zadních, nebo všech čtyř kol. Nabídku pomyslně uzavírá 119 CDI s 2,15 litrovým čtyřválcem naladěným na 140 kW a 440 N.m. Všechny motorizace splňují emisní normu Euro 6.
Zdroj: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.