Třetí generace Focusu RS je skoro za dveřmi a v souvislosti s tím se na svět dostávají nové a nové informace.
Podle magazínu Autocar se nový Focus RS bude vůbec ten nejdrsnější Focus v celé historii značky. S tím souvisí i nová informace o tom, že pod kapotou třetí generace se ukryje čtyřválcový motor o objemu 2,3 litru, který má být vyladěn až na výkon 335 koní! Veškerá síla půjde opět na přední nápravu a pokud tomu opravdu tak bude, Leon Cupra 280 a nebo Megane RS Cup budou mít sakra velký problém.
Motor bude spolupracovat s manuální šestistupňovou převodovkou a o přenos síly na přední kola se bude starat i mechanický diferenciál se zvýšenou svorností, chybět nebude ani systém RevoKnuckle. Další novinkou je i to, že nový RS bude globálním modelem a dostane se tak na všechny světové důlěžité trhy, takže i do USA.
I když Focus RS III dostane více síly, zároveň prý bude o 20 % úspornější, o něco lehčí, agilnější a a nabídne vylepšené jízdní vlastnosti. No to zní hodně zajímavě a uvidíme, co z toho všeho bude nakonec pravda a jak se nový Focus RS popere časem s konkurencí. Mimochodem, krom zvýšeného výkonu se sníží světlá výška vozu, přiostří se podvozek a zvětší se průměr brzdových kotoučů. Podle Autocaru se Ford Focus RS III poprvé ukáže na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v roce 2016.
zdroj: Autocar
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.