Japonský Lexus hodlá rozšířit svou modelovou nabídku. Chce nabídnout menší alternativu ke svému SUV RX a došlápnout si na BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLK nebo Range Rover Evoque.
Menší SUV to nebude mít lehké ve stínu většího RX, které bylo na americkém trhu nejoblíbenější SUV své velikosti. Díky čemuž si Lexus přišel na dobré jméno a hlavně dobré zisky.
I díky těmto úspěchům Lexus „usnul“ a nechal se předhonit konkurencí, která již dlouho nabízí menší SUV. Nyní se však má vše změnit a na trh přijde menší kompaktní SUV NX.
Jeho hlavní zbraní bude výrazný a odvážný design, který nebude skrývat své kořeny, pocházející od staršího a většího RX. Další zbraní bude hybridní verze, luxusní výbava a v neposlední řadě i vyspělá technika. Jestli to vše bude stačit na dosti vyspělou konkurenci v podobě německé, popřípadě britské smetánky menších SUV je však otázkou.
Zdroj: Lexus
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?