Japonský Lexus hodlá rozšířit svou modelovou nabídku. Chce nabídnout menší alternativu ke svému SUV RX a došlápnout si na BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLK nebo Range Rover Evoque.
Menší SUV to nebude mít lehké ve stínu většího RX, které bylo na americkém trhu nejoblíbenější SUV své velikosti. Díky čemuž si Lexus přišel na dobré jméno a hlavně dobré zisky.
I díky těmto úspěchům Lexus „usnul“ a nechal se předhonit konkurencí, která již dlouho nabízí menší SUV. Nyní se však má vše změnit a na trh přijde menší kompaktní SUV NX.
Jeho hlavní zbraní bude výrazný a odvážný design, který nebude skrývat své kořeny, pocházející od staršího a většího RX. Další zbraní bude hybridní verze, luxusní výbava a v neposlední řadě i vyspělá technika. Jestli to vše bude stačit na dosti vyspělou konkurenci v podobě německé, popřípadě britské smetánky menších SUV je však otázkou.
Zdroj: Lexus
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.