Porsche oddaluje příchod nového modelu Pajun, který je menší verzí Panamery. Přednost dostane jiný model. A tak se Pajunu dočkáme nejdříve v roce 2019.
Před třemi lety se poprvé začalo mluvit o příchodu menší Panamery, která sklízela neuvěřitelný úspěch. Modelová ofenziva byla na spadnutí a již v roce 2016 jsme se měli dočkat nového malého sedanu. Automobilka však přehodnotila své plány.
Před necelým měsícem, jsme přinesli informaci o příchodu „levného roadsteru Porsche 718“. A právě tento model je příčinou, proč Pajun musí ještě tři roky počkat. Porsche Product Strategy 2018, aneb interní produktový plán automobilky, udělal změny v příchodech nových modelů. Automobilka dá tedy přednost slibnému, levnému roadsteru, který si vezme na mušku BMW Z4, nebo Nissan 370Z.
Zatímco Porsche Pajun má být konkurentem pro Maserati Ghibli, Mercedes Benz CLS nebo BMW 6 Gran Coupé.
Jeho design bude vycházet z konceptu Panamera Sport Turismo (viz. Přiložené fotografie). Tento koncept se objevil v roce 2012 a sklidil pozitivní hodnocení. Jistou inspirací bude také samotná Panamera, která se za několik let dočká nové generace.
Porsche připravuje "levný" sporťák
Automobilka Porsche se vydává do segmentu, který pro ni není příliš typická. Brzy uvede model, který bude konkurovat... Zdroj: PorscheNejvětším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?