Po 12 letech výroby se minulý týden rozhodla společnost Volvo vyrobit poslední kus současné generace modelu XC90.
Výsledný model je 636 143 v pořadí a již vyrobený kus poputoval do svého nového domova do muzea společnosti Volvo. Přes konec výroby stávající generace XC90ky se ovšem úplně o jeho konec nejedná. Aktuální verze totiž stále bude vyráběna v Číně, kde se bude vyrábět v závodě Daqing a má tam být prodávána pod označením Volvo XC Classic.
Podle viceprezidenta produktové strategie pro automobilku Volvo, Lexe Kerssemakersara, je tnto krok kupředu potřeba, nová generace XC90 je potřeba a ta stávající i přes své nesporné kvality a dovednosti, současnému trhu zkrátka nestačí.
Zdroj: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.