Po 12 letech výroby se minulý týden rozhodla společnost Volvo vyrobit poslední kus současné generace modelu XC90.
Výsledný model je 636 143 v pořadí a již vyrobený kus poputoval do svého nového domova do muzea společnosti Volvo. Přes konec výroby stávající generace XC90ky se ovšem úplně o jeho konec nejedná. Aktuální verze totiž stále bude vyráběna v Číně, kde se bude vyrábět v závodě Daqing a má tam být prodávána pod označením Volvo XC Classic.
Podle viceprezidenta produktové strategie pro automobilku Volvo, Lexe Kerssemakersara, je tnto krok kupředu potřeba, nová generace XC90 je potřeba a ta stávající i přes své nesporné kvality a dovednosti, současnému trhu zkrátka nestačí.
Zdroj: Volvo
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?