Mini zahajuje prodej nového třídveřového Cooperu SD. Ten bude mít největší točivý moment v historii značky. I na tuto skutečnost automobilka sází.
Cooper SD bude pohánět čtyřválcový TwinPower dvoulitr s dvěma turbodmychadlami a jeho maximum točivého momentu 350 N.m. bude k dispozici již od 1500 otáček za minutu. V kombinaci s 170 koňmi zvládne Cooper SD zrychlit na 100 za 7,3 sekundy.
Kombinovaná spotřeba má být pouhých 3.4 litru na 100 km. Přitom na každý kilometr vyprodukuje jen 109g škodlivých emisí CO2. Je však otázkou, zda tyto hodnoty bude možné dosáhnout v reálném provozu a z naší zkušenosti soudíme, že reálná spotřeba bude minimálně o litr vyšší.
Pokud se rozhodnete pro verzi s automatickou převodovkou, zrychlíte z 0 na 100 km/h o 0,1 sekundu dříve, tedy za 7,2 sekundy. Mini nastavila cenu ve Velké Británii na 19 450 liber, což je v přepočtu zhruba 680 tisíc korun.
Zdroj: Mini
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?