Mini zahajuje prodej nového třídveřového Cooperu SD. Ten bude mít největší točivý moment v historii značky. I na tuto skutečnost automobilka sází.
Cooper SD bude pohánět čtyřválcový TwinPower dvoulitr s dvěma turbodmychadlami a jeho maximum točivého momentu 350 N.m. bude k dispozici již od 1500 otáček za minutu. V kombinaci s 170 koňmi zvládne Cooper SD zrychlit na 100 za 7,3 sekundy.
Kombinovaná spotřeba má být pouhých 3.4 litru na 100 km. Přitom na každý kilometr vyprodukuje jen 109g škodlivých emisí CO2. Je však otázkou, zda tyto hodnoty bude možné dosáhnout v reálném provozu a z naší zkušenosti soudíme, že reálná spotřeba bude minimálně o litr vyšší.
Pokud se rozhodnete pro verzi s automatickou převodovkou, zrychlíte z 0 na 100 km/h o 0,1 sekundu dříve, tedy za 7,2 sekundy. Mini nastavila cenu ve Velké Británii na 19 450 liber, což je v přepočtu zhruba 680 tisíc korun.
Zdroj: Mini
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?