Od jakživa byl největším soupeřem Fordu Mustang Chevrolet Camaro. Vždy spolu soupeřili a nebáli se přímého srovnání. Nová generace Mustangu je již na světě. Camaro zatím pokulhává, ale o nové generaci se již začíná mluvit a my máme první informace…
Nedávné představení nové generace Fordu Mustang zaznamenalo nevídanou pozornost. Nyní, když první dojmy odezněly, začíná se mluvit o tom, jak na to odpoví Chevrolet se svým modelem Camaro. Ten je k mání zatím jen v páté generaci, kdežto Mustang už má generaci šestou. Vše by se mělo změnit už v roce 2016, kdy dorazí nová šestá generace Camara, která přinese spoustu novinek a překvapení. Jedním z nich bude možná nový motor.
Zatím není nic potvrzeno, ale určité zdroje tvrdí, že nové Camaro bude mít pod kapotou čtyřválcový dvoulitr! Na první pohled to zní děsivě, ale pokud si uvědomíme, že takový Mercedes-Benz A AMG má 360 koní a také má „jen“ dvoulitr, tak to tak zle nezní.
U Camara se mluví o dvoulitrovém turbo motoru z Cadillacu CTS. Ten disponuje 272 koňmi a 400 N.m. točivého momentu. „Základní“ Camaro by však mohlo dostat silnější alternaci tohoto motoru. Předpokládáme přes 300 koní a 400 N.m.
Zdroj: gtspirit.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?