Ford si připravil hned několik velkých překvapení na festival rychlosti v Goodwoodu. Svou premiéru si tam odbude omlazený Focus ST, který poprvé v historii dostane turbodieselový motor!
Letošní festival rychlosti bude opravdu nabytý novinkami a zajímavými modely, které si jednotlivé automobilky přichystali na tuto velkolepou událost. Výjimkou není ani Ford, který v Goodwoodu představí omlazený Focus ST, který bude k dispozici s agregátem spalujícím naftu.
Pravděpodobně se bude jednat o motor 2.0 TDCi o výkonu 135 kW (184 koní). Není tedy vyloučené, že výkon bude stejný jako u Octavie RS TDI nebo Golfu GTD. Kdo se bojí, že Ford vyškrtl benzinový dvoulitr, tak ho rovnou můžeme uklidnit, že k tomu nedojde.
Modrý ovál se rozhodl dvoulitr vylepšit. Výkon má narůst na 250 koní (184 kW) a točivý moment s maximem 360 N.m.
Zdroj: Ford
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.