Před týdnem jsme vám zde přinesli test Peugeotu 2078 GTi, který nás hodně bavil a jeho test jsme si opravdu užívali.
Francouzský Peugeot se však chystá uvést na trh ještě více „sportovnější“ 208 GTi, kterou se rozhodl ukázat na letošním festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Ten se bude konat letos od 27 do 29. června a speciální 208 GTi ponese přízvisko 30"th Anniversary. Zatím není známo, co vše se na voze oproti sérii změní, ale Peugeot vypustil pro fanoušky první záběr.
Ten nám ukazuje, že sportovní vůz je vybaven britskou vlajku pod přední mřížkou. I technické podrobnosti jsou v současné době málo známé, pod jeho kapotou se určitě 1,6-litrový turbomotor, u něhož se očekává lehký nárůst výkonu. Pro připomenutí, obyčejné 208 GTi má výkon 200 koní a 275 Nm točivého momentu. Z 0 - 100 km/h zrychlí za 6,8 sekundy a dosáhne maximální rychlostí 230 km/h.
Zdroj: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.