Nové BMW M4 Coupé se zběsile prohnalo po Nürburgringu a výsledek z toho je o 13 sekund rychlejší zajetí okruhu, než M3 Coupé.
Při testování Sport Auto, zajelo M4 Coupé závodní okruh za pouhých 7 minuta 52 sekund. Dosáhlo tak o 13 sekund lepšího času než jeho přímý předchůdce BMW M3 Coupé. Samozřejmě, každému je jasné, že nový model, musí být i lepší, ale takhle výrazný rozdíl snad nikdo nečekal.
Nové BMW M4 Coupé je oproti předchozímu ostrému kupé od BMW, lehčí, výkonnější, má daleko propracovanější podvozek, řízení, rychlejší automatickou převodovku a v neposlední řadě i lepší rozložení hmotnosti.
Jak jsme již dříve psali, M4 Coupé pohání dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, který produkuje výkon 431 koní (317 kW) a maximum točivého momentu je 550 Nm. Všechen výkon je posílán na zadní kola, buď přes manuální šestistupňovou převodovku, nebo přes sedmistupňový automat DCT.
Zrychlení z 0 na 100 kilometrů za hodinu zabere 4,1 sekundy a M4 Coupé se zastaví až na 250 km/h, kdy jej zastaví elektronický omezovač. BMW pro své zákazníky nabízí M drive balíček, který posune elektronický omezovač a „emčtyřce“ dovolí uhánět rychlostí až 280 km/h.
Zdroj: BMW
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.