Nové BMW M4 Coupé se zběsile prohnalo po Nürburgringu a výsledek z toho je o 13 sekund rychlejší zajetí okruhu, než M3 Coupé.
Při testování Sport Auto, zajelo M4 Coupé závodní okruh za pouhých 7 minuta 52 sekund. Dosáhlo tak o 13 sekund lepšího času než jeho přímý předchůdce BMW M3 Coupé. Samozřejmě, každému je jasné, že nový model, musí být i lepší, ale takhle výrazný rozdíl snad nikdo nečekal.
Nové BMW M4 Coupé je oproti předchozímu ostrému kupé od BMW, lehčí, výkonnější, má daleko propracovanější podvozek, řízení, rychlejší automatickou převodovku a v neposlední řadě i lepší rozložení hmotnosti.
Jak jsme již dříve psali, M4 Coupé pohání dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, který produkuje výkon 431 koní (317 kW) a maximum točivého momentu je 550 Nm. Všechen výkon je posílán na zadní kola, buď přes manuální šestistupňovou převodovku, nebo přes sedmistupňový automat DCT.
Zrychlení z 0 na 100 kilometrů za hodinu zabere 4,1 sekundy a M4 Coupé se zastaví až na 250 km/h, kdy jej zastaví elektronický omezovač. BMW pro své zákazníky nabízí M drive balíček, který posune elektronický omezovač a „emčtyřce“ dovolí uhánět rychlostí až 280 km/h.
Zdroj: BMW
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?